Stap 6: Drie manieren om te tekenen van cirkels
Hoe om een cirkel te tekenen:
Deze foto's van het TFT-scherm tonen voorbeelden van cirkels getekend met turtle graphics.
Een manier om een cirkel te tekenen:
for (int i = 0; ik < 360; i ++)
{
t.forward(2);
t.Right(1);
}
Opmerking: dit verzoekt de schildpad te trekken van een lange lijn 2 pixels en draai naar de juiste 1 graad - en doe dit 360 keer doen. Tot zover een cirkel.
Een gemakkelijkere manier om een cirkel te tekenen:
t.Polygon (360, 2);
Opmerking: de veelhoek methode 2 parameters nodig: aantal zijden, en lengte van elke zijde. Een veelhoek met 360 kanten eruit als een cirkel.
Een betere manier om een cirkel te tekenen:
t.arcRight (300, 360);
Opmerking: het arcRight commando heeft 2 parameters: lengte (d.w.z. omtrek) van de boog, en graden van de boog. Een boog van 360 graden zal het beschrijven van een cirkel. Een boog van 180 graden zal het trekken van een halve cirkel.
In het voorbeeld opgenomen met TURTLEs.ino trekt het patroon van cirkels zien in de laatste afbeelding.