Stap 2: Inleiding tot Turtle Graphics
Turtle graphics gebruikt het concept van een 'Schildpad' als een tekenpunt (het is vergelijkbaar met de cursor van een scherm) voor het tekenen van afbeeldingen op een computerscherm. Denk aan een schildpad die houden van een pen, en geef het commando's om het te vertellen waar te op het scherm verplaatsen. Als de pen van de schildpad is, wordt de schildpad beweegt zonder tekening. Als de pen neer op het tekenvlak trekt de schildpad een lijn als het beweegt.
Turtle graphics zijn gebruikt in versies van de Logo programmeertaal, vaak om computer concepten kennismaken met kinderen. Lees meer over turtle graphics hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Turtle_graphics
en over de Logo programmeertaal hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Logo _(programming_language)
De TI-logoprogramma (degene die ik bekend met ben) kwam met een uitstekende opleiding handleiding geschreven door Harold Abelson; Hij schreef ook versies van de handleiding voor de Mac en Apple II-Logo's. Deze implementaties ingevoerd velen van ons om de kracht en het nut van de Logo-taal, met inbegrip van de schildpad grafische component. De instructies in de handleiding van Mr. Abelson ver buiten het bestek van dit Instructable - u zou vinden het zeer nuttig om raadpleegt u de handleiding en leer meer. Mr. Abelson de eerste schildpad grafische systeem geïmplementeerd in 1969. Daarvoor had Logo een fysieke schildpad (robot) die kinderen kunnen rijden op.
Hier is een voorbeeld van hoe kun je de schildpad tekenen. Vertellen de schildpad ga voorwaarts 10 eenheden (de eenheden zijn schermpixels) en rechts 90 graden - hebben u zojuist een lijn getrokken en 90 graden naar rechts gedraaid en de schildpad is wachten op zijn volgende zet. Als jij dat 4 keer, zal u een pleintje hebt getekend. Als u vooruit 10 eenheden verplaatsen en juiste 120 graden draaien heb je het begin van een klein driehoekje. Doe het drie keer en de figuur is voltooid.
In deze voorbeelden dat als de schildpad een totaal van 360 graden draait tijdens het tekenen (90 x 4 of 120 x 3) een gesloten figuur voltooit opmerken. Ter voltooiing van een 10-zijdige figuur, draai 36 graden 10 keer. Deze voorbeelden zijn vrij eenvoudig. Maar als u ze met afwisseling herhalen - zoals een paar graden naar rechts draaien telkens wanneer de figuur is getrokken - u zal hebben ontdekt een eenvoudige middelen van het tekenen van sommige verrassend complexe patronen. Bijvoorbeeld, teken een vierkant, dan draai juiste 40 graden en doe dit 9 keer. En je zou kunnen proberen met het tekenen van elk van de vierkanten met een andere kleur.