Stap 2: Scripts
Deze onderdelen vormen een groep, een actie, een object of een waarde. Elke regel staat voor één regel in een script. Meerdere regels kunnen worden gecombineerd om te vormen van een speler (een script dat wordt uitgevoerd in parallel met andere scripts.
Bijvoorbeeld, hebben we ogen gesloten en ogen Open. Invoering van een andere opdracht "ScriptPause, nnn"(die wordt onderbroken voor nnn milliseconden), kunnen we schrijven een script te knipperen van de ogen voor driemaal, onderbreken drie seconden tussen knippert.
: Blinky1
PlayMove, EyesClosed, 30
ScriptPause 100
PlayMove, EyesOpen, 30
Scriptpause, 3000
EndScript, Blinky1
Opmerking de '30' aan het einde van de lijn. Deze waarde geeft de servo-tijd om te reageren en per merk servo, door experimenten kunnen worden afgestemd.
Een andere snelle script flappen zijn vleugels:
: Flappy1
PlayMove, armen omhoog, 30
ScriptPause, 75
PlayMove, armen naar beneden, 30
ScriptPause 75
EndScript, Flappy1
: Flappy
Playscript, Flappy1
Playscript, Flappy1
Playscript, Flappy1
EndScript, Flappy
Merk op dat dit twee scripts. Een te definiëren klapperen van de vleugels en een tweede flap hen driemaal.
Handelingen met opdracht
Ten eerste, er zijn momenteel 16 opdrachten waarin de tolk wordt erkend. Een samenvatting van deze commando's volgt. (U kunt ook een gevoel van de geschiedenis van het toevoegen van functies, door de positie in de lijst van elke opdracht krijgen) Als u niet gaan vervelen met de details van de opdrachten nu wilt, vooruit naar de programmabeschrijving om te zien hoe dit allemaal werkt.
Opdracht | Beschrijving |
PlayMove | opdrachten verzenden controller |
PlayScript | script uitvoeren in parallel; script moet worden gedefinieerd in hetzelfde bestand |
StartScript | definiëren van nieuwe script; belangrijkste script moet laatste in bestand |
EndScript | einde van routine scriptdefinitie |
JumpTo | de opdracht goto; Label moet bestaan (is niet gecontroleerd) |
Label | definitie van label gebruikt in opdracht van de "JumpTo" |
SyncPoint | definitie van scripts die worden gesynchroniseerd met andere scripts |
EndSync | definitie van stap in script waartegen te wachten op synchronisatie |
ScriptPause | "Pauze" of "Vertraging" opdracht; pauzes uitvoering voor n milliseconden |
Zeggen | spelen van extern geluidsbestand; servo gedefinieerd in "scbase" (bijvoorbeeld mond servo) te synchroniseren naar geluid zal veroorzaken |
RandomMove | Voer een van de volgende n acties willekeurig uit |
RandomPause | Enkele willekeurige tijd tussen de twee keren dat is opgegeven bij de opdracht onderbreken |
CallScript | Roep een script aan in plaats van het runnen van het parallel in eigen speler |
EndWait | netwerk opdracht wissen pauzes in uitvoering op een "NetWait"-punt; niet gebruikt in scripts |
NetWait | Een punt in het script waarmee een opdracht van het netwerk leiden een pauze bij uitvoering tot kan definiëren |
OneOnly | definiëren, een opdracht die een script afsluiten zal, als het al wordt uitgevoerd in een afzonderlijke speler |
ActionSeq | opeenvolgend doorlopen opdrachtgroep in een script. |