Animatron-6: Control Program voor Animatronics (8 / 9 stap)

Stap 8:


Beschrijving van het programma
OK, is hier de tijd dat ik ga om te fess up. I 'm gonna overslaan van de beschrijving van het eerste deel van het programma. De kort en zoet versie is dat het leest het tekenomzettingsbestand voor bestandsnamen (met de zin en de exoterische opdracht) en het Toon-bestand (met de script-definities en wat we eigenlijk willen doen), en alle deze tekst converteren in vier geheel getal arrays. Penningen, ik noem het. Het is een pre compiler of tokenizer, die de input parseert en bereidt het voor een compiler, of in ons geval, een tolk. ' nuff said.

De 50.000 voet-beschrijving van de werking van het programma wordt gepresenteerd in de afbeelding hieronder. Wij zullen duik in een beetje dieper nadat we herzien.

Netwerk controle, controle- en andere sensoren praten is waar externe milieu ingangen worden verwerkt. De belangrijkste controle-lus is waar de gescripte acties plaatsvinden. (En wees voorzichtig met belt ze scripted acties, zoals sommige opdrachten willekeurige acties veroorzaken optreden.) Na verwerking, er is een aanwijzer naar de matrix waar de belangrijkste script begint (elke show moet een belangrijkste script). Uitvoering begint er. Welke actie wordt gevraagd, het programma springt naar de bijbehorende sectie van code en wordt uitgevoerd. (Voor de geavanceerde, dit wordt gedaan met de Select... Case structuur.) Elk parallelle exemplaar van een script heet een speler (als rode draad, verwerken, etc...)
Een van de eerste stappen is het geheugen voor de speler aanwijzer, en de verwachte eindtijd worden gereserveerd. Dan de code wordt uitgevoerd en geeft de besturing moet aan de volgende speler moet worden uitgevoerd. Merk op dat de eerste speler niet voltooid worden kan.  Eerst, elke speler krijgt tijd genoeg dus voor het uitvoeren van slechts één regel. Ten tweede, kan de tijd die is opgegeven op elke regel niet zijn verstreken. Dus de volgende keer dat dit script controle krijgen is, wordt gecontroleerd om te zien als de tijd is verstreken. Als dat niet het geval is, er is meer tijd voor een ander script uit te voeren. Als het geval is, wordt de volgende regel in het script uitgevoerd. Als het script is voltooid (tijd < = 0 of script pointer op nul gezet), blijft het controleprogramma op.

Bijvoorbeeld:

Als ((TimeDone(Player)) en (Execution(Player)=Running) dan

TimeDone (speler) = gedaan
ScriptStep=Step(Player) Select Case ScriptAction(ScriptStep) Case PlayMove MoveIndex=ScriptDescription(ScriptStep)
Put #1,,MoveCommand(MoveIndex)
TimeDone (speler) = Timer + ScriptOption (ScriptStep) / 1000
Step(Player)=ScriptStack(ScriptStep)

Gerelateerde Artikelen

Arduino gebaseerd - Power Control System voor RPi Car PC

Arduino gebaseerd - Power Control System voor RPi Car PC

Hallo iedereen! Ik ben Michalis Vasilakis uit www.ardumotive.com en in deze handleiding ik zal u tonen hoe maak je een eenvoudige - Arduino Based - Power Control System voor RPi Car PC.Dit systeem is ontworpen voor het vermijden van de abrupte afslui
Master Control Program

Master Control Program

Als u een MCP mee te nemen in uw zak moet elke waar u gaan; u bent bij ons aan juiste Instructable.Als u niet weet de ongebreidelde macht die HoofdControleprogramma zelf opvoeden: http://youtu.be/dp7dBbaZUIk?t=12sMCP is zelfs in een rap-video: http:/
Audio-versterker en envelop volgeling voor Animatronics

Audio-versterker en envelop volgeling voor Animatronics

Ik had een specifieke eis om te synchroniseren een RC servo aan een audio sound-track. In mijn geval was het voor het synchroniseren van de bewegingen van de mond van een animatronic figuur (Peter Penguin) naar wat hij zegt. Zijn toespraak zou worden
R/C Controlled Switch voor Drones

R/C Controlled Switch voor Drones

Hoewel er veel goede circuits beschikbaar op het internet voor soortgelijke projecten zijn, had ik een specifiek probleem op te lossen. Allermeest naar de circuits beschikbaar schakelt hun uitgangen op mid stick positie (50%). Mijn alle drones gebrui
Sluitertijd controle modulaire voor camera

Sluitertijd controle modulaire voor camera

onlangs ik werd aangetrokken door time-lapse fotografie, het is verbazingwekkend dat ik wil maken ook.Ook is mijn camera inactief geweest voor een lange tijd. Dus besloten heb ik om een sluiter modulaire met arduino, controle van mijn Canon 600D.Ik o
RF controle systeem voor R/C voertuig gebaseerd op Arduino en nRF24L01

RF controle systeem voor R/C voertuig gebaseerd op Arduino en nRF24L01

Het doel van dit project is om te bouwen van een zender en een ontvanger met behulp van een onderdeel van het goedkoop en makkelijk te gebruiken zoals de Arduino UNO, Arduino Nano en nRF24L01 transceiver. Dit project is een eenvoudige en gemakkelijk
Mind Controlled ventilator voor ALS of Paralyzed patiënten.

Mind Controlled ventilator voor ALS of Paralyzed patiënten.

Personen met ernstige handicaps communiceren niet met hun omgeving als normale mensen. Ze nodig altijd hulp in het doen van kleine taken zoals het inschakelen van een ventilator of een TV. Om deze kloof tussen een patiënt en een schakelaar moet er op
Unified Control Box voor een embedded system

Unified Control Box voor een embedded system

Als onderdeel van het systeem van de ingesloten besturingselement dat ik ben gebouw, moest ik een middel om veilig huis alle hardware van de interface. Ik wilde een manier om te beschermen en de interne hardware toegankelijk voor toekomstige bedradin
Hoe maak je een Remote Controlled speelgoed voor kinderen

Hoe maak je een Remote Controlled speelgoed voor kinderen

Leren om te maken van een externe gecontroleerde Robot speelgoed thuis. Dit speelgoed werkt met twee kleine gelijkstroommotoren en wordt bestuurd door een bedrade afstandsbediening. Het heeft een 360 graden rotatie en individuele manoeuvreren mogelij
Eenvoudige PWM-controle (555) voor de Motor, lichten, verwarmde kleding, enz

Eenvoudige PWM-controle (555) voor de Motor, lichten, verwarmde kleding, enz

ik niet van plan te gaan op de ins en outs van dit circuit, net hoe te maken. u kunt centen opslaan met behulp van geregenereerde componenten uit oude circiut platen maar deze onderdelen zijn allemaal goedkoop en readiy beschikbaar.  Het Circuit hier
Beetje Banging met Raspberry pi voor I2C controle met perl

Beetje Banging met Raspberry pi voor I2C controle met perl

Eerste een beetje algemene achtergrondBeetje verstandig om te gebruiken veel van de I2C naar parallelle poort IC's met de Raspberry pi, die u moet zitten kundig voor het manipuleren van de gegevens. Dit gebeurt meestal in een micro-controller, maar m
Arduino animatronics-Maak uw geweldige kostuums meer awesome!

Arduino animatronics-Maak uw geweldige kostuums meer awesome!

Hier is hoe te het licht, geluid en actie toevoegen aan uw favoriete Halloween-project met behulp van de opensource Arduino microcontroller. Arduino is gemakkelijk te leren te gebruiken en het opent een hele nieuwe wereld voor kostuum bouwers en sche
Animatronic Iron Man Mk III pak

Animatronic Iron Man Mk III pak

Iron Man kostuums hebben de laatste tijd enorm populair en de nummer een vraag ik ben meestal is "Hoe kan ik animatronics toevoegen aan mijn pak?" Mijn vriend Greg toevoegen van animatronics aan zijn MkIII glasvezel pak wilde dus hij vroeg voor
Animatronic Stargate helm

Animatronic Stargate helm

ik hou van de film Stargate en toen ik voor het eerst zag ik meteen wist dat ik wilde maken een van de super coole Horus guard helmen. Ik had meerdere ontwerpen geschetst door de jaren heen en bedacht verschillende methoden voor het bouwen van het ma