Stap 6: Aantal afbeeldingen en hoe ze mee te nemen...
Wat je misschien nodig hebt hangt af van het object zelf, de kwaliteit die u van uw model vereisen en wat uw PC (of uw geduld) in staat is.
De gebruikelijke tutorials op het net vrij eenvoudig objecten zoals een kleurrijke vaas of beeldje gebruiken.
Met circa 20 schoten resultaten elk in twee verschillende hoogten, u bruikbare krijgt snel.
Echter, wenst u een echte 3D-model van alle kanten (met inbegrip van de botton waar uw objecten op staan) zal u meer foto's, hetzelfde als uw hoofddoel nauwkeurigheid is.
In termen van nauwkeurigheid kunnen meeste goede programma's u het object schalen door verwijzing.
Dit betekent dat u kunt een marker, zoals box met 1cm zijkanten, op uw object plaatsen.
De markering (of soortgelijke) moeten zichtbaar zijn op ten minste drie schoten voor elke ronde van beelden.
Een eentonig, ronde cilinder als voorbeeld nemen:
U moet de hoogte, diameter en that's about it, dus een hand vol van beelden en enkele kleine correcties zal resulteren in een bruikbare 3D-model (hoewel dit maken door software misschien wel sneller en gemakkelijker ;)).
Neemt u een stoel in plaats daarvan betekent het dat je hebt een heleboel gebieden dat uw object onzichtbaar zal hebben als andere delen van het bedekken.
Zo moet u extra foto's van de onderkant, waar de benen mee en zo verder.
Er zijn daar goede tutorials die u laten wat zien kunnen te zoeken, maar als je je voorstellen kunt dat de software niet kan wat is onzichtbaar op de beelden die u uitzoeken snel waar je meer foto's maken zal moet zodra u vervormde gebieden of gaten in uw 3D-model ziet.
In dergelijke gevallen loont het voor meer foto's genomen dan daadwerkelijk worden gebruikt voor het model hebben.
Voor de crystal ik gebruikte 216 afbeeldingen aanvankelijk maar een paar heeft niet te maken in de uiteindelijke weergave als mijn PC op de laagste specs voor deze taak zit.
Als een fundamentele regel dat moet u elk oppervlak van ten minste 3 verschillende camerahoeken, betekent dit dat u moet controleren de beelden op de manier zodat u waar je moet meer foto's of een heel andere plaatsing van het object (zoals vinden kunt om de onderkant).
De meer structurele details over uw object, de meer beelden die u nodig heeft, als het detail beperkt tot lak op uw object die u alleen meer nodig is als u wilt de textuur goed vastleggen.
Voor de crystal begon ik met een rij van beelden op dezelfde hoogte als het kristal, gevolgd door een andere rij met de cam een beetje hoger.
Om de onderkant het kristal werd gedraaid op het platform en nog een rij foto's genomen.
Alle beelden in stappen van 5 graden de meeste om details te krijgen als het kristal is een nogal complexe structuur.
In de resulterende camera model de cam lijkt daadwerkelijk is verplaatst rond het object.
Gewoon om duidelijk hier:
U begint met het object in een positie op uw roterende platform en de foto's te nemen.
Afhankelijk van de mate van detail in stappen van 5, 10 of 20 °, kan ik niet aanbevelen nemen minder beelden, zoals elke 30 ° tenzij het object werkelijk eenvoudig in de structuur is.
Nu u de beelden op het grote scherm zodat je kunt erachter komen als er dat iets geblokkeerd vereisen extra schoten.
Ik moest dit nogal wat te doen voor het kristal alsook wat betreft de micro schakelaar.
Opmerking de gebieden u meer details voor nodig hebt en de plaatsing van het object wijzigen, zodat u de eerder gemiste behandelen kunt gebieden evenals - nemen een paar meer schoten hier, zoals in stappen van 5° in plaats van 10 ° stappen.
In dit stadium u tussen 50 en 90 foto's en het hebt is tijd om de eerste model te maken.
Aanpassing van de beelden voor elk stuk en als alles goed is samenvoegen tot een nieuw stuk.
Deze samengevoegde chunk wordt nu gebruikt om een eerste model te maken.
U moet ongewenste buiten pixels in de puntenwolk evenals de dichte puntenwolk schoon voordat het renderen van de Maas.
Na het renderen ziet u als er zijn gebieden die meer aandacht nodig hebben.
Bijvoorbeeld gebieden die ontbreken alle detail, gebieden die ongewenste ghost structuren of degenen die eruit misvormde zien.
In sommige gevallen wazige beelden zijn de oorzaak, maar in ieder geval een andere ronde van beelden die betrekking hebben op deze gebieden zal fix it.
Hier hebt u twee opties:
a) maken een volledige cirkel en uitlijnen van de webcams voordat het samenvoegen
b) slechts enkele detail foto's nemen en voeg ze toe aan de reeds samengevoegde afbeeldingen
Beide manieren werken, maar het hangt enorm het object hoe goed u enkele beelden wanneer toegevoegd kunt uitlijnen, als het werkt niet nemen een volledige ronde als vóór.
Als het model alread ziet er goed uit in alle hoeken met de weergave van de dichte wolk dat u moet zitten kundig voor succesvolle mesh creatie en model.