Stap 1: De verschillende scannen methoden beschikbaar voor thuisgebruikers...
Laser en ligh patronen...
De meest populaire en bekende oplossing is IMHO de David Laserscanner.
Niet alleen kan het gebruiken een goedkope lijn laser thats handbediend (no aanbevolen wel) maar ook een projector voor veel sneller en nauwkeuriger scans.
Het grote nadeel is de beperking voor de camera, zoals meestal een webcam wordt gebruikt.
Dit betekent dat de resulterende afbeeldingen kunnen slechts zo goed als de cam in gebruik.
Vergelijkbaar voor de laser: een goedkope lijn laser met een vrij dikke lijn en strooilicht eromheen is moeilijk om te kalibreren en maakt modelswith een relatieve lage oppervlakte resolutie voor meer informatie.
Een ander probleem is de kleur van het object, in veel gevallen afstoffen vereist is, zoals zwart of de kleur van de laser in in gebruik zijn moeilijk tot onmogelijk op te sporen.
Er zijn andere oplossingen beschikbaar, wat tot in het professionele bereik evenals een Instructables op hoe te om uw eigen laserscanner.
Gratis en cloud gebaseerde...
Aan de andere kant hebben wij cloud gebaseerde oplossingen, zoals de bekende 123D vangen door Autodesk.
Hun voornaamste doel is modelleren van grotere objecten en buitenscènes, zoals hele gebouwen of auto.
Groot pluspunt is dat je niet dure hardware hoeft en de software gratis is te gebruiken.
De plus is ook de negatieve als het uploaden van een paar honderd foto's kan een pijnlijke ervaring zonder een snelle internetverbinding.
Ook moet u zich bewust van te zijn dat elk model gemaakt niet langer uw woning is.
Nadeel van alle gratis diensten die ik getest tot nu toe is dat ze allemaal nodig heeft om een goede achtergrond rond uw object.
Dit dwingt u de cam rond het object te verplaatsen en een achtergrond voorzien van voldoende informatie om te maken een dieptetoewijzing die het object bevat.
Fotogrammetrie...
Hoewel niet echt nieuw, is het meestal onbekend aan de Gemeenschap van de 3D-printer.
In tegenstelling tot de andere methoden hier wordt alleen de informatie binnen een afbeelding gebruikt om een model te maken.
De techniek is in principe identiek aan wat 123D Catch gebruikt maar met het verschil dat met softwareoplossingen er is geen limiet voor de kwaliteit of het aantal beelden.
Nadeel is de hardware-eisen.
Met hoge resolutie beelden en grote aantallen van hen moet u een heleboel RAM en CPU cores te maken van een model binnen een redelijke termijn.
Aan de andere kant heeft de gebruiker de beste opties in termen van een hoge kwaliteit kopie maken in 3D.
Sommige freeware bestaat, maar de meerderheid is betaalde software die kan een beetje aan de dure kant.
Als je meer dan alleen maar hobby af te drukken, maar zou een essentieel alternatief.
Direct 3D-vastlegging...
Sommige telefoons en tabletten nu komen met meerdere camera's en diepte sensoren aan het maken van 3D-beelden zoals u zou een normaal beeld.
Tot nu toe dat geen software maakt gebruik van de functies en mogelijkheden.
Maar met meer wijdverspreide camera's doen dit snel kan veranderen.
De X-Box Kinect was ook modded moet worden gebruikt als een direct 3D scanning systeem.
Kwaliteit is vrij laag, maar met het nieuwe model zou kunnen vaststellen dat zodra de bronnen beschikbaar voor de modding gemeenschap zijn.