Stap 11: Doen het gratis - met behulp van freeware...
Als u geen gebruikmaakt van 3D scannen of afdrukken als een bezetting zou je graag betalen een paar honderd dollar op software die u slechts eenmaal of tweemaal per jaar gebruikt.
Maar voor dit probleem is een oplossing in de freeware sectie :)
het hele proces is vrij gelijkaardig aan het beroep softwarematig, maar er zijn verschillen:
a) we hebben meer dan één programma gebruiken.
b) er is geen ondersteuning voor verlies gratis TIFF-afbeeldingen, dus we moeten gebruiken of converteren naar JPG-afbeeldingen van hoge kwaliteit.
c) Er bestaat geen maskin, dus er is meer opruimen om te doen, maar meer daarover later.
We beginnen met VisualSFM:
Ik zal de hele afbeelding set die ik heb gemaakt voor de crystal-scan - alle 288 afbeeldingen gebruiken.
VisualSFM werkt niet met TIFF-bestanden moeten ze worden omgezet in JPG-afbeeldingen.
Dit werd gedaan met behulp van de batch-functie binnen de freeware IrfanView door het bijhouden van de EXIF-gegevens en met behulp van geen compressie (100% kwaliteit).
Wanneer u VisualFSM ziet u een scherm zoals dit:
We laden alle 288 beelden voor het kristal:
Zo zien we alle beelden als miniaturen in het werkgebied:
Volgende stap is te klikken op de knop voor het berekenen van de ontbrekende wedstrijden.
Zoals u zien kunt het duurde niet lang en je kunt kijken naar het gebeurt op het scherm - heel mooi eigenlijk.
Hier het programma alle webcams zal sluiten en u kunt de weergave wijzigen naar 3D om het te zien.
Voor het genereren van een dichte wolk die we opgeven van een bestandsnaam moeten zoals deze stap wordt gedaan door een externe DLL, zullen we dit gebruiken in de volgende stap.
Na het genereren van de dichte wolk zien we een raar op zoek op model:
Er is vrij een beetje van ongewenste spullen gegenereerd, en niet te vergeten delen van de achtergrond en het GLB.
Maar dit kan niet echt vastgesteld hier zodat we dat in Meshlab doen.
Binnen de map voor ons imago is er nu wanother voor de dichte wolk.
Ik noemde mijn Crystal_dense_cloud tijdens de generatie van de dichte wolk, dus de naam van de map is
Crystal_dense_cloud.NVM.cmvs
zoals worden gegenereerd door de plugin.
In deze map vinden we een heleboel dingen maar voor nu we check alleen de map "00", omdat het bevat het bestand bundle.rd.out - we deze belasting in Meshlabs.
In het dialoogvenster van de laag op de rechterkant van het venster we doen een klik met de rechtermuisknop op de bestaande project en selecteer "verwijderen van huidige mesh" - in plaats van de lage kwaliteit Maas gegenereerd voor de uitlijning van de figuren die we willen gebruiken van de meash die we in VisualSFM gemaakt.
Hiervoor klikken we op "bestand", "Import Mesh" - is de een die we willen zich in de map "modellen".
In mijn geval was het 4, maar nooit erg een paar meer ;)
Nu komt het pijnlijke werk van het schoonmaken van de Maas.
Het is makkelijker om één net tegelijk importeren als anders hebt u problemen schakelen terug en weer door de mazen te vinden voor de pixels die u wilt selecteren.
Met een normale render en een enkele netbestand hoeft u niet dit probleem toch.
Als alternatief voor doen alle kunt meerdere malen u samenvoegen de delen met behulp van een filter:
"Filters", "Mesh", "zichtbare lagen samenvoegen".
Ik heb alleen een zeer snelle baan verwijderen van de ergste bits zonder in te veel details.
Voor uw project moet u probeert te verwijderen als veel ongewenste pixels mogelijk zonder te verwijderen die uw model.
Het helpt om het schoon als anders meer werk op het model vereist in de eindfase, wanneer u schoon te voor een 3D print maken.
Maar zoals ik al zei, ik heb niet de moeite teveel voor educatieve puposes hier.
Met een schone wolk we kunt nu klikken op "Filters", "Punt Set", "oppervlak wederopbouw: Poisson"-Dit zal genereren een oppervlak voor ons model.
Zoals verwacht met weinig schoonmakende werk de resulterende Maas is niet zeer gedetailleerd en heeft sommige rommel nog op - helpt goede reiniging zo veel als een goede groen scherm achtergrond voor de beelden.
Als ik betwijfel of dat u kunt ook proberen om te maskeren het object in een grafisch programma en om alles behalve de iself van het object te verwijderen voordat u het weer opslaat - zorg ervoor dat wordt de EXIF-gegevens gehouden voor dit.
Nu kunnen we beginnen met een patroon als u vereisen, of sla het op als een lgs, STL, OBJ of andere bestandsindeling voor andere toepassingen.
Voor een textuur toepassen we een filter opnieuw:
"Filters", textuur","parametrage + Texturing van geregistreerde rasters".
Als je een foutmelding krijgt over variëteiten of vergelijkbaar moet u de bijbehorende filter toepassen om te verwijderen die probleemgebieden - Vergeet niet te klikken op het symbool verwijderen zoals je deed voor de punten.
Wanneer we op de gestructureerde weergave klikt ziet het er niet al te slecht gezien we niets voor betaald:
En om af te ronden het hier de 3D-weergave:
Crystal2 door Downunder35m op Sketchfab