Stap 4: Zebracrystals!
Dus ik hield de wild gestreept effecten van de gelaagde oppervlakken, maar ze waren vervelend om te renderen in OpenSCAD. Heb ik besloten om het gestreept oppervlak direct, met behulp van een sinusoïdale palet in de grijswaardenafbeeldingen. Dit was eenvoudig in verwerking: om te remap de helderheid van een pixel met waarde v, berekende ik de sinus sinv = sin(TWO_PI*w*v/(255.0)) dan het resultaat terug naar 0-255 met int(map(sinv,-1,1,0,255))toegewezen.
In de bovenstaande vergelijking is "w" de variabele die het aantal segmenten geeft. Denk aan w als het aantal lagen in het oppervlak die de quasicrystal is gesneden uit. Dit voegt een andere dimensie in onze ruimte van patronen om te verkennen, zodat ik weer een hele hoop van kristallen om te zien hoe dingen veranderen met w gegenereerd. De eerste twee bovenstaande foto's zijn quasikristallen van de sinus en cosinus met f = 7. De laatste twee afbeeldingen zijn sinus en cosinus met de parameters f = 7, n = 5 en w = 5, dat is vijf strepen tussen het minimum en het maximum. Dit zijn de beelden die ik gebruikte voor het genereren van de oppervlakken voor de shapes die volgen.