Stap 8: De Android programmeren
Download het bestand imagineering_maze.apk hieronder op uw Androïde apparaat en volg de instructies op de bodem van deze link over installatie van niet-commerciële toepassingen. Als u geen interesse hebben in het leren hoe gemakkelijk het was om te maken van onze doolhof control app of hoe kunt u uw eigen kan dan je de rest van deze stap overslaan.
Dit is onze eerste ervaring met MIT App uitvinder 2 ( AI2 ) maar het leren kromme was niet slecht. De codeblokken werken veel zoals die in de Scratch die we veel gebruiken. AI2 is een online-editor waarmee u ontwerpen van uw apps in de computerbrowser van uw en test hen uit op uw Android via een wifiverbinding zonder te hoeven installeren van elke wijziging. Kijk in onze code, krijgen uw accountconfiguratie AI2 , dan download het bestand imagineering_maze.aia naar uw computer. Herinner me .apk bestanden zijn apps die op uw Android draaien en .aia bestanden zijn AI2 ontwerp die op uw computer werken.
Van uw scherm AI2 projecten klikt u op projecten, selecteert u Import project (.aia) van mijn computer en navigeer naar het bestand imagineering_maze.aia (waarschijnlijk in downloads). Nu moet u ons doolhof project op uw computer. Laat een kijkje nemen.
In het tabblad ontwerpen (schakelen tussen ontwerp en blokken met knoppen in de rechterbovenhoek van het scherm) zien u we slechts 2 zichtbare onderdelen (ListPicker1, Canvas1) en 3 niet-zichtbare onderdelen (OrientationSensor1, BluetoothClient1, Clock1). Dit zijn alles wat die we nodig zoals zodra we de bluetooth gekoppeld te krijgen we hoeven niet te raken het scherm weer omdat de afdrukstand het programma bepaalt.
Switch naar de blokken tabblad en we zullen bespreken de verschillende groepen codeblokken vanaf de bovenkant.
De eerste groep is er om een vervelende foutbericht die ijslollie opwaarts zegswijze "bluetooth niet verbonden" zelfs wanneer het is uiteraard omdat de doolhof die u beheert. Anderen hebben dit vermeld op de forums, maar geen oplossingen worden gegeven zodat we Vervang gewoon het bericht met een lege publicatie.
De tweede groep vult de listpicker met de beschikbare of in het verleden bluetooth-verbindingen wanneer de listpicker is onttrokken.
De derde groep van blokken wordt uitgevoerd nadat u een verbinding uit de lijst kiest. Het eerst verbroken elke vorige verbinding als een voorzorgsmaatregel. Vervolgens het attemps te verbinden met de verbinding die u hebt gekozen.
De vierde groep is een timer die eenmaal een seconde wordt gecontroleerd om te zien of je of niet verbonden bent en wordt het resultaat weergegeven in het tekstgebied listpicker.
De vijfde groep van blokken is waar we kijken voor sensor verandert van richting en de nieuwe posities te verzenden via de bluetooth-verbinding in de indeling van die de Arduino verwacht.
Probeer uw Androïde apparaat met behulp van de metgezel van AI en zien hoe het scherm eruit. U kunt macht van de Arduino (als u de schets geladen) en probeer het besturingselement doolhof.
We keken veel tutorials te krijgen van de stukken die we nodig hadden om onze app werkend te krijgen, maar in het einde is echt eenvoudig om hem samen. Wij hopen dat u uw eigen app proberen.