Stap 5: Monteren uw maze - deel 3
Bevestig de gimbal top naar de onderkant van de doolhof. Een gemakkelijke manier om het gecentreerd is tot het opstellen van een X van hoek tot hoek, zoals aangetoond in de foto. U weet dat de gimbal top wordt gecentreerd wanneer de hoeken op de regels vallen. Wij hete gelijmd de gimbal top naar de onderkant van de doolhof.
Nakomertje: Met de mogelijkheid om verschillende doolhoven op eenvoudige wijze maken wellicht een minder permanente manier te koppelen van de doolhof beter. Neodymium magneten werken mogelijk goed hier.
De 2 servo's zijn aangesloten op de gimbal boven- en onderkant met een beetje warme lijm. Druk op de servo's zodat de lijm laag zo dun mogelijk is. Zij moeten gericht zoals aangegeven in de foto.
Voordat we de gimbal centra verbinden gaan wij de servo's verbinden met de Arduino (RoboRed) en het uitvoeren van een centreren schets. Wij gebruiken de VarSpeedServo Arduino-bibliotheek te vertragen van de servo's. Als u de bibliotheek nog niet hebt moet u het VarSpeedServo.zip bestand hieronder downloaden en unzip naar de map van de arduino/bibliotheken.
Steek de bodem servo in de pin 6-groep en de bovenste servo in de groep van de pin 7 van de RoboRed. Nu het maze_servo_center.zip bestand hieronder download en unzip naar de directory van de Arduino. Open de schets in de Arduino IDE. Sluit de computer aan de Raad van bestuur en code uploaden. Met de code zal de servo-assen uitgevoerd gecentreerd blijven terwijl wij de gimbal centra hechten.
Het middengedeelte van de gimbal aan de onderkant servo koppelen. Licht verspreiden de vorken om hen in de plaats. Ik gebruikte 1/8 x 5/16 klinknagels als een spil, maar een korte lengte van 1/8 staaf zal eveneens werken. Gebruik de kleine schroef die kwam met de servo de servo arm aan de servo-as vastmaken. Herhaal voor de bovenste servo en je moet je doolhof ziet eruit als de afgewerkte foto hierboven.
Vanwege de tanden op de servo-as bent u niet kunnen hebben een perfect niveau doolhof wanneer u klaar bent. U kunt de variabelen van het pitchHm en rollHm in deze sectie van code aanpassen en laden de schets totdat u niveau bent,
const int svsp = 10; //speed setting for VarSpeedServo SlowMove const int pitchHm = 90; //set so pitch direction is level const int rollHm = 90; //set so roll direction is level
Schrijf deze waarden op. U zal hen in de volledige code invoeren voordat u het uploaden,