Stap 2: Voorbereiden van de tekening voor de 3D Modeling Software
Ervan uitgaande dat u hebt uw schepsel met de hand getekend, zult u wilt scannen. U kunt een gewone scanner, een duidelijke digitale foto of een scan app voor uw mobiele apparaat zoals TinyScan. Als je gedaan hebt de tekening op een computer (vooral als je hebt het gedaan in een vector grafische editor), bent u een stap vooruit van het spel.
Zodra u op de computer hebt, kunt u deze importeren in uw vector-software. U kunt een pengereedschap de lijnen traceren of het herbouwen met vormen of, als u Illustrator zoals ik deed, kunt u actief overtrekken, die sneller en eenvoudiger kan worden.
Als je wilt om uw schepsel scharnierend (armen en benen die bewegen), moet u om ze te scheiden van het lichaam.
Het zal je leven gemakkelijker maken als u uw schets van de vector in enkele lijnen te vereenvoudigen en van eventuele extra kosten ontdoen te. U kunt ook bewerken > pad > vereenvoudigen uw schets nog minder punten geven. Het ingewikkelder de vorm, de meer de software dreigt te verzanden.
Zodra u uw vector tekening hoe je wilt hebt, exporteren als een SVG-bestand (de armen/benen/tentakels kunnen worden opgeslagen in hetzelfde bestand) en pop over 123D design...