Stap 5: Spel
Voordat het spel begint, wordt de scheidsrechter de Snaai verborgen terwijl beide teams uit de buurt van het veld. Alle leden omringen de middencirkel met de hoofd-Keeper die het dichtst bij de cirkel. Gameplay wordt gestart wanneer de Slurk is de lucht gegooid door de scheidsrechter van de middencirkel. Beide ploegen Keepers proberen te raken aan een andere Keeper op hun team. De Chasers vervolgens gaan van het veld passeren de Slurk naar elkaar en probeer te scoren door het gooien van het door elk van de drie doel hoepels. Elk doelpunt is 10 punten waard. Nadat een doelpunt is gescoord, scoorde de Keeper van het team op gooit de Slurk terug in het spel.De kloppers kruisen niet de middenlijn. Hun doel is om de jagers met Beukers-tag. Als een chaser is getroffen, hij moet blijven geplant waar hij is en heeft 3 seconden ingedrukt om de Slurk doorgeven aan een ander Chaser.
Vastleggen van de Snaai verdient van de zoeker team 150 punten, gelijk aan 15 doelpunten door Chasers. Aangezien het spel eindigt onmiddellijk na de Snaai wordt gevangen, is het vastleggen van de Snaai team zeer waarschijnlijk om het spel te winnen. Echter zijn teams gerangschikt volgens punten scoorde, niet spelen gewonnen. Games zijn best speelde 2 van de 3 en het team met de meeste punten aan het einde van het toernooi wint.
Het is een foul als iemand maar de zoeker raakt de Snaai. Als iedereen de Snaai raakt, alle spelers het veld moeten verlaten, de scheidsrechter opnieuw verbergt de Snaai en het team die vervuild verliest 30 punten.
De Slurk moet worden overgegeven aan de oppositie, als een speler de grens verlaat.
Time out kan op elk gewenst moment worden opgeroepen door een team Captain. Het kan tot twee uur worden verlengd, als een spel heeft al meer dan twaalf uur geduurd. Storing terug te keren naar de toonhoogte daarna diskwalificeert het gewraakte team.
De scheidsrechter kan sancties opleggen als een fout optreedt. Een enkele Chaser van het vieze team neemt een penalty schot. Keeper van de tegenstander probeert te blokkeren dit schot, maar geen enkele andere speler kan interfereren.
Contact is toegestaan, maar een speler kan niet begrijpen elk deel van de oppositie van lichaam, dit is een fout.
Geen vervanging van een speler is niet toegestaan, zelfs als een te ernstig gewond is te blijven
FOUTEN:
Blagging: Geen enkele speler mag een deel van een tegenstander te vertragen of te belemmeren de speler grijpen.
Blatching: Geen enkele speler mag uitvoeren op iemand met de bedoeling te botsen.
Bumphing: Kloppers moeten niet raken Beukers richting toeschouwers of de houder tenzij de Slurk binnen het scoren gebied is.
Cobbing: Spelers moeten hun ellebogen tegen tegenstanders niet gebruiken.
Flacking: Keepers moeten niet verdedigen de posten van achteren door ponsen van Quaffles uit de hoepels doelstellingen moeten worden verdedigd vanaf de voorkant.