Stap 3: De spelers
De drie Chasers - ze lopen op en neer de toonhoogte passeren met de hand de Slurk onderling, in een poging om de doelpunten door het gooien van het door een van hun tegenstander drie doel hoepels (Later uitgelegd). In dit verband het heeft is vergelijkbaar met rugby, of, als Harry stelt in het eerste boek, "basketbal op bezemstelen met zes hoepels".
De Keeper-geladen met de bescherming van de drie doel hoepels, op vrijwel dezelfde manier als een keeper in het voetbal.
De twee drijvers - gooien hun eigen Beukers richting tegenstanders of hun teamgenoten te beschermen tegen de tegengestelde Beukers door kloppen de ballen uit de koers.
De zoeker - afhankelijk van uw Snitch van keuze zal uw zoeker hebben een iets andere baan.
1. Als u een groene Golf Ball, voordat de spelers op het veld komen verbergen de bal zoals u zou een easter egg. Het geschilderd groen te maken het moeilijker te herkennen in het veld.
2. Als u een springkussen bal, zal de scheidsrechter laat de Snaai op enig moment in het spel. De Snaai moet verplaatsen, zoveel mogelijk, dat is waarom een super bouncy bal nodig is. Als de Snaai stopt rollen of stuiteren zonder wordt opgepikt, gaat het terug naar de scheidsrechter om later opnieuw in het spel worden vrijgegeven.
3. Als u een persoon gebruikt, zorg ervoor dat ze zijn gekleed in een afzonderlijke kleur dan beide team (goud zou worden ideaal... en maken hem dragen vleugels in zijn hoofd voor de lol!). Het idee is vergelijkbaar met de springkussen bal. De Snaai wordt vrijgegeven op enig moment in het spel en loopt zo snel als hij kan weg van beide zoekers, totdat hij door een van hen is aangepakt. Als hij niet wordt gevangen door hetzij in minder dan zeggen 30 seconden vervolgens zit hij aan de kant tot weer vrijgegeven.