Stap 4: Gewoon het begin!
Met de schets geüpload, sloeg de "Serial Monitor" knop in de rechterbenedenhoek van het "milieu". Zulks zal verhuren u kijken naar wat is onder de motorkap, zogezegd gaande er.
Het eerste deel is gewoon de voorrondes. Het veronderstellen de nunchuk is aangesloten en gecentreerd. Het zal ook tonen u de huidige speedLimit (uit 255), en stallSpeed, die is de laagste instelling waartegen de motor zal verplaatsen. Het zal afhangen van uw motor en macht levering. U kunt gemakkelijk wijzigen een van deze in het "milieu" en de schets herladen.
Zodra u de joystick raakt, zullen de monitor stream variabelen die zal u vertellen wat er gaande is. gasklep is gebaseerd op de X-joystick positie met gecentreerd = 0 en variërend van ongeveer-100 tot 100. speedSet is de instelling die het probeert te bereiken, en curSpeed is de huidige instelling (uit 255) geleverd aan het spoor.
Operator's Manual (Ken's versie):
-Links & rechts op gaat joystick de trein in de richting verplaatst. Als uw engine beweegt tegengesteld aan de manier waarop die u, swap draden wilt bijhouden (makkelijker) of wijzig de variabelen voorwaarts en achterwaarts in schets (harder). Ik denk dat dat is waar u vinden als u een hardware of software persoon bent!
-Wanneer de joystick gecentreerd, zal de trein langzaam kust neer op basis van een variabele met de naam "slepen".
-Z-knop geldt de remmen.
-C-knop is "cruise control". Het zal licht LED 13 aan boord en houd deze trein op huidige snelheid. U kunt versnellen of raken de rem om het losraken.
Thats it. Maken het jouwe. KAPPEN WEG. De versnellingsmeter gebruiken! Alstublieft schrijven sommige beter "firmware" en delen.
Ik hoop dat dat als er niets anders, dit u inspireert te krijgen een Arduino en de mogelijkheden verkennen! Laat me weten wat u omhoog met komen!
Stap over naar de laatste alleen als de trein spullen belangen u.