Stap 3: Software of Firmware?
Het verschil tussen "firmware" of "software" is gering. Uw "schets", of het programma dat u hebt geladen naar de Arduino kon "firmware" worden beschouwd, maar het programma dat u gebruikt om het geladen te krijgen is "software". Om het slechter te maken, beginnen mensen bellen dit een "programmeeromgeving". Verwarrend, eh? Laten we niet beginnen te praten over "bootloaders", omdat ik niet squat weet.
Opzetten van een Arduino programmeer omgeving zou een hele Instructable vanzelf (zie ik niet één, dus voel je vrij om het te schrijven). Voor nu, zal ik u wijzen op de "horse's mouth", Aan de slag op de site van de Arduino.
Met een Arduino "milieu" in plaats zult u een paar extra's nodig.
-De motor schild wordt geleverd met een library, genaamd "AFMotor ". Moet u naar beneden laden van de LadyAda website en plaats deze in de map "Arduino/hardware/bibliotheek ". Als u uw eigen controller breadboarded, weet je genoeg om te schrijven van uw eigen functies voor het.
-Mijn demosoftware "WiiChuck_Train_Controller " (die hieronder zijn toegevoegd). Mijn advies is om het plakken van de Arduino omgeving en sla het met een echt, echt slim naam. Je moet dat zelf leveren.
-De WiiMote adapter beschikt ook over een bibliotheek genaamd "nunchuck_funcs.h " beschikbaar hier . Dit moet bestand in dezelfde map als de schets, zoiets als "Arduino/WiiChuck_Train_Controller " map worden geplaatst. In de nieuwere Arduino omgeving (0017) toont het zowel de schets en het nunchuck_funcs.h op aparte tabbladen (zie afbeelding).
Update (December 2014):
Ik had problemen met de compatibiliteit met de nieuwere versies van de Arduino en overgeschakeld naar een nieuwere nunchuk bibliotheek van:
https://github.com/GabrielBianconi/ArduinoNunchuk
Neem een kijkje op de demo-schets die meegeleverd met het wordt.