Stap 8: Tetris bewerkingsmodi
De klassieke HD44780 LCD vertoning heeft 8 aangepaste tekens. Oorspronkelijk ik van plan over het gebruik van 4 om het stuk en 4 om het puin neer hieronder te geven. Ik ook oorspronkelijk gepland over het gebruik van 1 pixel voor elk blok, 4 van die make-up van elk stuk. Het was noodzakelijk om het te maken dit kleine te passen de standaard 10 kolommen over de breedte van het scherm. Elk teken is 8 x 5 pixels dus een 16 x 2-beeldscherm 16 pixels van boven naar beneden of van links naar rechts heeft tijdens het spelen van Tetris. Dit werkte goed, maar ik dacht dat het misschien wel leuk om te hebben dikkere stukken. Elk blok zou 2 x 2 pixels en de langste "I" stuk zou 8 pixels breed of hoog. Dit betekent dat de weergave alleen 8 blokken groot kan zijn (16 / 2) die eigenlijk vrij goed werkt. Vervolgens vroeg ik me af als spelen beter zijn zou als er slechts 2 karakters werden gebruikt voor de stukken en 6 karakters werden gebruikt voor het puin op de bodem. Dit werkt ook goed maar de stukken krijgen afgehakt alot.
Alle vier modi waarin gewerkt hebben hun nadelen. De kleinere stukken zijn moeilijker te zien, vooral als je eerst wakker. De dikkere stukken krijgen veel afgehakt. Ofwel de toppen van de vallende stukken, of de onderkant van de stapel van puin. Ik heb tot op de dag niet een favoriet dat is waarom ik het gemakkelijk maakte om het doorlopen van de modi.
U doorlopen alle vier modi waarin gewerkt door te drukken op de linker en rechter knoppen (als uw holding het verticaal) op hetzelfde moment. Ik verklaar knoppen ingedrukt gelijktijdige als ze binnen 200 ms van elkaar gebeuren. Het is gewoon zo simpel.