Stap 5: Prototype het systeem op een Breadboard
Zodra u de code hebt, kunt u alle externe onderdelen. De eenvoudigste manier om dit te doen is met een breadboard. Zulks zal verhuren u tijdelijke verbindingen te testen alles uit.
Sluit de bewegingsmelder aan de 5 v-pin, de GND pin en digitale pin 13. Verbind de zwarte draad van de zoemer met GND en sluit de rode draad aan digitale pin 2. Ten slotte, een van de weerstanden sluit aan op de 5V pin en analoge pin 5. Sluit de andere weerstand aan GND en analoge pin 5.
Voordat inpluggen in de Arduino board door een van de weerstanden uit het breadboard te verwijderen. Vervolgens sluit de Arduino board op uw computer met een USB-kabel en uploaden van de code. Zodra de upload voltooid is moet het systeem onmiddellijk beginnen functioneren.
Invoegen om de arm van het systeem, de weerstand terug in het bord waar het was. Nadat het veilig in plaats past heeft, weer verwijderen. Zodra de Arduino de weerstand detecteert, zal het beginnen met het activeren van het alarm. Na een vertraging van tien seconden, wordt de bewegingsmelder geactiveerd. Wanneer beweging wordt aangevoeld, zal er een korte waarschuwing pieptoon en tien seconden later het alarm zal wond. Om het alarm deactiveren, invoegen de weerstand terug breadboard. Het alarm moet onmiddellijk stoppen. Na twee seconden zal het alarm worden gedesactiveerd. U kunt nu ofwel het verwijderen van de weerstand en het alarm gaat in standby-modus (gedeactiveerd) of kunt u de weerstand in en het systeem wordt gereset.