Stap 3: programmeren!
Start/alle programma's / Parallax/Spin Tool mag er nu.
(Maar het is nog gemakkelijker als u het pictogram van de snelkoppeling op het bureaublad)
Aan de linkerkant zijn verschillende belangrijke onderdelen-
een browser te laten zoeken naar mappen op uw computer,
en een lijst van wat bestanden bevinden zich in de geselecteerde map.
Een L.E.D. knipperen is de micro-controller equivalent van "Hello World".
Dus is dat waar we beginnen...
Ik heb Blinky.Spin geselecteerd als voorbeeld, dat in het werkgebied wordt geladen
aan de rechterkant.
De bovenste regel (lichtgeel) is een reactie,
Het gele gedeelte is CONSTANT verklaringen.
De eerste blauwe gedeelte is uit hoofdprogramma,
De rest zijn privégelegenheden ter ondersteuning van dat programma.
(de kleuren worden weergegeven als u elke sectie verklaren)
CON - constanten
Het systeem kloksnelheid en de modus ingesteld, en verklaart verschillende constanten.
De waarden die zijn toegewezen aan deze woorden kunnen niet worden gewijzigd door uw programma.
VAR - variabelen
We hebben niet alle variabelen die zijn gedefinieerd voor dit programma, zodat er geen VAR sectie bestaat.
PUB - openbare codeblok
Spin gebruikt het eerste codeblok als uitgangspunt.
Dit heet "Go"
Het programma knippert een LED gekoppeld aan pin 7
Dus Pin 7 richting is ingesteld als output (dira [pin]: = 1),
en een nul naar die pin geschreven (outa [pin]: = 1).
Een nul staat, lage spanning op de uitgang-pins wordt weergegeven.
Het schrijven van een tot die pin maakt de spanning op de uitgang-pins gaan "hoog"
herhalen begint een oneindige lus - runs forever - of totdat het programma is gewijzigd.
Met andere woorden, een lus.
Let op de manier van inspringen!
Dit is de manier dat u hoe het programma vertellen "draait" Spin.
Het is zeer belangrijk.
Dit programma zal herhaaldelijk (en in volgorde) de particuliere functies aanroept-
Afslag, wachten, aandraaien en wachten.