Stap 5: spuitbus ontvanger
Anders, ik gebruik gewoon een arduino board, met de radio-ontvanger aangesloten op de pin 2. Dit maakt het gemakkelijk om de gegevens op een computer via de USB -> seriële chip op de arduino board. Als ik ging maken van een aangepaste circuit zou ik waarschijnlijk gebruiken een FTDI USB -> seriële UART evaluatie board.
U moet ook een antenne aangesloten op de ontvanger van bestuur. Ik gebruikte een 12cm lang stuk draad. Dit is de helft wat wordt aangeraden op deze uitstekende informatiepagina.
Laden de schets van de graffitiCanReader2.pde in de arduino. Met de kan is ingeschakeld, moet u de status-LED's op de kan en het bestuur van de ontvanger snel knipperen. Everytime de kan LED knippert, wordt een gegevenspakket verzonden. Iedere keer dat de ontvanger-board LED knippert, een geldige gegevenspakket wordt ontvangen. Als je dit niet ziet is er iets omhoog met de radio-link. Iets om te proberen is de TX van de kan verbinden met de RX van de ontvanger met een stuk draad. Als dit niet werkt, dan heb je waarschijnlijk een mismatch in de baud-rate van virtualwire (Zie de code).
Ervan uitgaande dat je hebt kreeg veel knipperen gaande op het bord van de ontvanger, u moet zitten kundig voor dit controleren op uw USB-seriële poort. Als u de seriële poort (gewoonlijk/dev/ttyUSB0) op 57600 moet u controleren gegevens spuwen uit als
Kreeg: FF 02
Kreeg: FF 03
.
.
.
Het eerste getal is druk, en de tweede is afstand.
Nu kunt u uitvoeren van verwerking en deze gegevens gebruiken voor het maken van mooie foto's!
Laden van de bijgevoegde processing schets (canRadioReader.pde). Start het programma en de output van het programma controleren. U zou het krijgen van een frequentie (dat vertelt u hoeveel updates per seconde de ontvanger krijgt - u zeker willen dit als ten minste 10Hz). Je krijgt ook een meting van de afstand en mondstuk. Test de kan door het bewegen van de potentiometer mondstuk en door een stuk van kaart aan de voorzijde van de afstandssensor te verplaatsen.
Als het is alle werken, gaat u naar de volgende stap - de computer klaar om te praten met de wiimote!