"Stap 3: Off" kleuren
Digitale sensoren zijn niet perfect, maar ze doen een betere baan bij het vastleggen van de ware kleuren van een afbeelding dan vroege kleurenfilm deed. Zelfs vandaag, heeft elk merk van de film zijn eigen mix van chemische stoffen, lagen en filters die geproduceerd haar handtekening look en feel. Digitale beelden kunnen kijken ook echte en bijna saai, maar film voegt een gevoel van persoonlijke stijl toe aan een afbeelding - het is niet precies wat je met je ogen, maar de Velvia of de Fuji of Kodak's versie van wat je zag zag.
Adobe licht kamer maakt het gemakkelijk om dit effect te bereiken door het spelen van de de functie Split Toning. Split Toning betekent geeft u de donkere delen van de afbeelding een tint, en de lichtere delen een andere tint, waardoor de kleuren iets warmer en koeler op hetzelfde moment. Ik heb geconstateerd dat ene uiteinde roodachtig maken en het andere uiteinde aqua-ish meestal doet de truc.
Speel rond met de schuifregelaars totdat je tevreden bent.