Stap 2: Demonteren de SNES-Controller
We beginnen door het demonteren van de SNES-controller. Er zijn 5 kleine phillips schroeven op de rug [zie afbeelding 2a].
Zodra u de achterkant af lift, kunt u de PCB verwijderen. Wees voorzichtig als er kleine draden voor de 'kant' knoppen dus zorg ervoor dat die stukken komen netjes [zie afbeelding 2b].
Elke knop bestaat uit 3 onderdelen - er is het plastic deel waarop u drukt, onder dat is de elastomeer dat is een stuk rubber gegoten met een geleidende beetje dat onder het plastic deel gaat, en tot slot op de PCB zijn er twee interdigitated en blootgestelde sporen. Wanneer de gebruiker op de kunststof knop, duwt het neer op het elastomeer die dan het geleidend rubber op beide sporen duwt, kortsluiting hen.
Er is ook een zwarte blob in het midden. Deze blob is een chip die ervoor zorgt dat alle ingangen van de knop vervolgens geconverteerd naar de manier waarop de SNES wil horen. Dat is allemaal prima, maar we willen niet te gebruiken, de blob omdat we gaan maken van onze eigen aangepaste chip-software. (Merk op dat het vrij gemakkelijk om te maken de Teensy 'praten' terecht de blob met behulp van de SNES-protocol zijn maar dan u zou kunnen passen dit leerprogramma naar andere domeincontrollers, om die reden die we gonna do het de 'hard way zou')
De vraag is nu hoe we naar alle knoppen luisteren kunnen?
Nou, gelukkig, gaan bijna alle Gamepads gebruiken een soortgelijke methode voor het regelen van de knoppen. Als u nota zorgvuldig op de PCB, ziet u dat elke knop bestaat uit twee sporen, maar dat alle van de knoppen delen een trace samen [afbeelding 2 c].
Dit is de gemeenschappelijke (grond). Als wij maken van een schema moesten, zou het eruit nogal 2d beeld.
Merk op dat dit is eigenlijk alleen maar een symbolische schema, de draad van de grond niet noodzakelijkerwijs verbinden aan de kant die wordt aangegeven, we net tonen hoe alle knoppen een gemeenschappelijke grond pin hebben!
OK nu dit is ongecompliceerd, Als u nog niet zeker weet hoe om te lezen van knoppen met een microcontroller, hebben we een aardig leerprogramma dat u zou kunnen willen controleren (in feite, we echt suggereren dat het als wij naar concepten in dat tutorial verwijzen zal) in principe elke knop verbinding maakt met een input van de microcontroller. We moeten een pull-up weerstand, maar gelukkig kunnen we van de microcontroller interne pullups instellen (zodat we niet hebben om te solderen in 12 10 K weerstanden!) Vervolgens kan de microcontroller luisteren op elke pin voor een druk op de knop en wanneer deze is ontvangen, genereren een gebeurtenis keypress.