Stap 6: Sluit het omhoog!
Nu op dichter bij verlichting van uw meesterwerk!
ALLE van de VCC met elkaar verbinden en hen soldeer, solderen een andere draad op dit en sluit deze aan VIN op de Arduino.
ALLE de GND draden met elkaar verbinden en soldeer hen, nogmaals, soldeer een andere draad en sluit deze aan op een GND op de Arduino.
Een 100 ohm weerstand soldeer sluit de draad gegevens IN (DIN), dit tot en met 6 van de Pin op de Arduino kunt aansluiten.
De Adafruit Neopixel library downloaden en importeren:
Laden van de "strandtest" voorbeeld, zoek de regel:
Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel (60, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
Verander de regel aan:
Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel (6, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
Het nummer veranderd is de hoeveelheid LED's in de tekenreeks.
Als geüpload, met behulp van een 5v voeding sluit u de Pos (VCC) en negatieve (GND)...
Leun achterover, hebben een cookie, koesteren in de glorie van uw harde werk...
Het opvlammen vond ik persoonlijk een beetje ook DISCO, dus ik de volgende regels uitgecommentarieerd:
Sommige voorbeeld procedures laten zien hoe om weer te geven op de pixels:
colorWipe (strip. Color(255, 0, 0), 50); Rood / / colorWipe (strip. Color(0, 255, 0), 50); Groen / / colorWipe (strip. Color(0, 0, 255), 50); Blauw / / Stuur een theater pixel achtervolging... theaterChase (strip. Color(127, 127, 127), 50); Wit / / theaterChase (strip. Color(127, 0, 0), 50); Rood / / theaterChase (strip. Kleur (0, 0, 127), 50); Blauw
Rainbow(20); rainbowCycle(20); theaterChaseRainbow(50);
En daar heb je het! Ik hoop dat het u bevalt!