Stap 3:
Nu begint de pret.
Vroeg in het proces van schilderen die u wilt schilderen "mager". Dit betekent dat beperking van het bedrag van olie vermengd met uw pigmenten. Je kan hebben gehoord van de uitdrukking "vet over mager" verwijzen naar schilderij met oliën. De reden hiervoor heeft te maken met de flexibiliteit, de hechting en de krimp van latere lagen verf. "Fat" verf toegepast te vroeg met slankere pigmenten bovenop kan leiden tot het schilderij om scheuren in de tijd en de verf schil te schilferen.
In dit stadium ik meer geïnteresseerd in tot vaststelling van de belangrijkste gebieden van licht en donker en toning het gehele werkoppervlak. Ik lag losjes in mijn eerste laag verf, iets verdund met geurloze minerale geesten. De verf niet te doen dun zoveel als het kan de sterkte van de verflaag in gevaar brengen. Dit is de enige keer dat ik gebruik een oplosmiddel in mijn paint. Het oplosmiddel niet alleen de verf verdunt, maar fungeert ook als een droger, het versnellen van de genezing tarief van de olieverf. Aangezien niet zijn olieverf op waterbasis, technisch doen ze niet droog, maar ze genezen door middel van een oxidatieproces.
Ik beperk mijn pallet cremnitz wit, een meer verfijnde vorm flake wit en daarom lood gebaseerd. Dit is een zeer mager verf met een stijve consistentie. Het geeft goede dekking en droogt sneller dan titaanwit. Als u wilt, maar verblijf uit de buurt van zink op basis van witte pigmenten zoals hebben ze de neiging tot peeling, kunt u de koeler titaanwit vervangen.
Naast de witte gebruik ik ook ivoor zwart, ruwe sepia en een vleugje oxide-rood meer vanuit de oude Holland-lijn. De oude Holland lijn is prijzig. Het is meer traditioneel geformuleerd en het heeft een hoger gehalte aan pigment. Aangezien deze stijl van schilderen uiterst dunne lagen verf gebruikt krijgt u een veel beter resultaat met een professionele verf. Student rangen hebben de neiging te bevatten meer vulstoffen, waardoor het moeilijk is om de zuivere verzadigde kleuren gebruikt later in het proces.