Stap 2: De Pro Trinket programmeren
Deze sectie zal blijven volgen, "The Secret Knock deur Detector" Instructable. De oorspronkelijke code en project gebruikt een gelijkstroommotor, dus ik veranderen de code moest voor het uitvoeren van een stappenmotor.
Dit gedeelte moet u openen van de Arduino software, compileren en uploaden van een schets.
#1: DownloadenDownloaden het bestand secret_knock_detector.pde aan de onderkant van deze sectie en kopieert u het naar uw schetsboek. (Of de tekst bekijken en knip en plak het in een nieuwe schets.) (Tip: als de naam van het gedownloade bestand iets is zoals "BARS5HS13H8SW.tmp" gewoon naar secret_knock_detector.pde hernoemen., en je bent goed om te gaan.)
#2:Open de schets en compileren. Het goed de eerste go moet compileren, maar het is goed om zeker te zijn.
#3: Sluit uw Arduino en uploaden van de schets. Als u problemen hebt, controleert u de sectie over problemen oplossen op de Arduino website.
Overzicht van de code:
over lijn 28: const int drempel = 4; Dit is de gevoeligheid van de detector knock. Als je een heleboel lawaai, verhogen dit (maximaal 1023), als u ondervindt een harde tijd hoorzitting klopt kun je het (zo laag als 1) verlagen.
over lijn 29: const int rejectValue = 25;
over lijn 30: const int averageRejectValue = 15; Beide worden gebruikt om te bepalen hoe nauwkeurig iemand moet kloppen. Ze zijn percentages en moeten in het bereik van 0-100. Verlaging van deze middelen iemand moet hebben nauwkeuriger timing, hoger is meer vergevingsgezind. averageRejectValue moet altijd lager zijn dan rejectValue. Instellingen van ongeveer 10 en 7 maken het moeilijk voor twee personen naar de dezelfde knock knock, zelfs als ze het ritme weten. Maar het verhoogt ook het aantal valse negatieven. (dwz: je knock correct en het nog steeds niet wordt geopend.)
over de lijn 31: const int knockFadeTime = 150; Dit is een ruwe ontdendering timer voor de klop sensor. Nadat hij een klop hoort stopt het luisteren hiervoor veel milliseconden zodat het niet de dezelfde knock meer dan eens rekenen. Als u een enkele klop geteld als twee dan deze timer te verhogen. Als het niet registreren van twee snelle stoten dan verlagen.