Nadat na te denken over het potentieel van de 3-as spiegelen verspanen, besloten heb ik om te bouwen van een schilderij van de drie-dimensionale reliëf uit gelamineerd multiplex. Dit stuk zou zichtbaar aan beide zijden, en hoewel de twee kanten zou worden gerelateerd aan elkaar, ze zou niet noodzakelijkerwijs uitlijnen.
In dit Instructable, zal ik mijn concept bespreken en mijn stapsgewijze proces in detail te beschrijven.
Ik speelde rond met een paar andere afbeelding concepten alvorens te besluiten tot het gebruik van een achtergrond op basis van de textuur van de Romanesco broccoli. Met haar elkaar grijpende, schaalbare fractale patroon, zou deze textuur zeker een interessante achtergrond voor beide zijden van het schilderij maken. Vanaf dat moment begon ik op zoek naar schetsen gemaakt door kinderen als bron beelden. Omdat dit project CNC ver van de norm afwijkt--het is niet bedoeld om functioneel en het zal niet massaproductie--ik was nieuwsgierig om te zien hoe het zou zich verder ontwikkelen als mijn eerste stappen lukraak, spontaan en intuïtief waren. In een omgeving waarin wordt meestal bepaald door vooraf bepaalde resultaten, wat zou er gebeuren zonder een specifieke einddoel? Te dien einde besloten heb ik om te duwen van de mogelijkheden van het gebaar met betrekking tot de machine.
In de kunstschool had ik wennen aan het genereren van 30 seconden tot 60 seconden gebaar tekeningen van het naakt figuur, en soms echt verwonderlijk dingen gebeurd uit dat proces. Het idee was om te produceren in bulk, en vervolgens sorteren door de stapels tekeningen te vinden degenen die echt hit op iets--een moeiteloze lijn die communiceert beweging, een flick van een pols dat de kosten van een gebogen-over figuur met emotie. Ik begon doodling met mijn muis op de computer, licht referencement de Romanesco maar meestal werken met snelle, slordig Krabbels voor een paar seconden en dan stoppen. Ik geproduceerd ten minste twintig tekeningen, en twee voor de voorkant en achterkant van mijn CNC-project geselecteerd.