Stap 11: Pranks
Natuurlijk kunt u ook knoeien met uw vriend(in) rekenmachines. Hier zijn twee grappige programma's. Ze zijn makkelijk te maken op een vrienden-calculator. Hier is de eerste:: ClrHome
: Disp: "REKENMACHINE", "Is geblokkeerd", "","CODE invoeren:
: Lbl A
: Input "", X
: Als X = 23
: Goto B
: Goto A
: Lbl B
: Input "", X
: Als X = 11
: Goto C
: Goto A
: Lbl C
: Input "", X
: Als X = 1995
: Stop
: Goto A
Wat doet het?
Dit programma zal u vertellen dat uw calculator is geblokkeerd. Vervolgens die op u voor een code vragen zal. De code is in dit geval 23-11-1995. Zoals u kunt zien is het een datum. U zal eerst moet invoeren van 23. Als u dit niet doet, zal weer vragen u een nummer, totdat u voer 23. Nadat u hebt ingevoerd 23, zal het u vragen een ander getal. Als u 11 invoert, het zal gaan en u vragen om nog een ander nummer (1995), maar als je dat niet, ga terug naar het begin en vraag u nogmaals voor 23. Als u alle drie getallen correct in lijn ingaat, het programma stopt en uw rekenmachine zal worden gedeblokkeerd. Het leuke ding van dit programma is dat je niet zien kunt als het vraagt u om de eerste, tweede of derde getal, dus anderen zal niet eens weet u moet invoeren van 3 verschillende nummers (tenzij je hen vertellen). U kunt een code invoeren. Als u dit programma op iemand anders rekenmachine maken zou, probeert zijn/haar verjaardag. Het is hun code en zij zullen weten dat de code, maar ze weet niet dat de code is. Er is slechts één ding een beetje teleurstellend over dit programma. U kan gemakkelijk sluit het programma af door op te drukken. Het programma zal onderbreken en geven de mogelijkheid om af te sluiten. Sluit de pers en de rekenmachine wordt opgeheven zonder het invoeren van de code. By the way, werkt dit met geen enkel programma.
Hier is het tweede programma:
: ClrHome
: Terwijl 1
: Input "", een
: randInt(A-10,A+10) -> A
: Disp A
: Einde
Wat doet het?
Dit programma is nog korter en dus gemakkelijker om snel op een rekenmachine vrienden zonder hem/haar merken. Als u dit programma uitvoert, merken niet je vriend het verschil met de calculator zijn normale werk. Uw vriend zal een vraag typen, bijvoorbeeld nemen 23-4. Het juiste antwoord is natuurlijk 19, maar de calculator verschijnt een willekeurige antwoord tussen 19-10 = 9 en 19 + 10 = 29. Er is een mogelijkheid van 4,76% het antwoord de calculator geeft zal het juiste antwoord, dus het zal waarschijnlijk verkeerd. Moet u niet te trekken deze truc vlak voor een math-test, omdat dat kan ruïneren uw vrienden-rang, die oneerlijk is.