Stap 6: beeldhouwen
De belangrijkste stap!
Ik begon door te bedekken mijn hele sculptuur in de band van de buis, omdat voor sommige reden ik vond dat DAS klei heel goed aan het vast. Ik koos voor het gebruik van DAS klei omdat het was goedkoop en gemakkelijk beschikbaar, en koos het over soortgelijke kleien, want het is zeer sterk met plantaardige bindmiddelen die bijna als de glasvezels in glasvezel - een flexibele vezelig materiaal, dat vermindert de broosheid van de hars (of klei in dit geval). De bindmiddelen betekenen dat het een beetje moeilijk om te werken met kan zijn, maar met enkele aanpassingen aan de manier waarop die u met de klei werkt ik denk dat DAS goed te werken voor u kan worden gemaakt.
Eerst en vooral, ik nat de klei met een heleboel water en massage, knijpen de klei uit in een lange worst en het oprollen. Dit hydrateert dat Klei en breekt de structuur van de bindmiddelen, ik neem aan dat wanneer het wordt gemaakt in fabrieken het enkel warm uit een spuitmond geperst krijgt en alle van de vezels uiteindelijk geconfronteerd met in een soortgelijke richting, dus door breken het van u maken de klei meer smeedbaar. Houd de klei werkt en vindt u dat het wordt veel meer plastic, meestal is het probleem met DAS het vleiend in de vorm die u wilt het in, en als de bindmiddelen zijn het bedrijf van de klei op een bepaalde manier het zeer moeilijk zijn kan om het oppervlak glad uit (vandaar waarom u moet massage het zoals beschreven).
De andere aanwijzer voor het gebruik van DAS klei is zeer dicht aandacht besteden aan de hydratatie van de klei. Zult u merken dat sommige pakketten van DAS uit het pakket meer gehydrateerd en smeedbaar dan anderen, zo zijn zeer belangrijk komen dat u vrije DAS in een luchtdichte omgeving bewaren en altijd een kom met water in de buurt hebben om te hydrateren het. Het is ook niet altijd beste is gewoon om het te hebben als vochtige mogelijk, vaak vind je dat verschillende bewerkingen werken het beste op verschillende niveaus van vocht. Bijvoorbeeld, een ruwe vorm kan het beste gebeuren zo vochtig zijn mogelijk, maar u wilt wachten voordat u toevoegt rimpels om te laten de klei iets uitdrogen. Dit is omdat wanneer vochtige, het wellicht meer van een neiging om te verscheuren de vezels maken een oneffen oppervlak overwegende dat wanneer er meer droog de vezels kunnen waarschijnlijk meer te stromen met de richting van knippen die u maakt. Toen poriën als een finishing touch, of zeer fijne rimpels toevoegt, vond ik dat het was best te wachten tot de klei werd 50-70% volledig gedroogd, omdat in dit stadium u enkel een tool in het oppervlak drukken kunt en het oppervlak rond de tool zal reageren. Bijvoorbeeld als u een punt in het oppervlak om te vertegenwoordigen een porie duwt, in plaats van alleen het maken van een gat zal een kuiltje maken - dit is zeer nuttige kennis voor het beeldhouwen van fijne texturen.
Een laatste opmerking: craking is niet iets dat is normaal gesproken een groot probleem met DAS weer vanwege de plantaardige bindmiddelen, maar als kraken een probleem is vond ik dat een plastic zak over het oppervlak plaatsen gestopt kraken. Dit is omdat hierdoor de kern te drogen sneller dan de oppervlakte, dus als een microcracks in de kern start zij niet kunnen zullen doorgeven via aan het oppervlak, omdat het nog nat is. Deze techniek werkt vaak ook met andere klei of echt enig materiaal water-drogen gevoelig zijn voor kraken.
Zoals voor specifiek hoe beeldhouwen, dat is niet iets wat die ik kan gemakkelijk uitleggen in dit korte instructable. U moet het oorspronkelijke formulier hebben neer net van je basis, dus de truc is eigenlijk gewoon texturing. Kunt u mijn video om een idee van de manier waarop ik bereiken, maar mijn favoriet video op hoe te beeldhouwen huid structuren is het deze wel: https://www.youtube.com/watch?v=1IAc2hDCHlQ