Stap 4: Het bovendek en bedrading
In mijn eerste iteratie gebruikte ik een kern van schuim, draad en een paar plastic ballen om de "ogen" te houden de fotocellen. Maar het was mooi getto.
Met Sketchup, ik heb een steampunk eye, ogen stam oog mount en bovendek gemaakt. Ik was niet zeker hoe het zou allemaal in elkaar passen, zodat ik niet het maken van aansluitingen. U moet boren van gaten in de oog-mount om de oog-stelen in plaats, en vervolgens super lijm deze in. Ik gebruikte een kleine schroef en boorde een pilot gat om het oog terug naar de stam van het oog. Oog fronten zijn van het 3D-bestand van de Holle cilinder op Thingiverse.
Ik heb de schaal-functie gebruikt om de oog-mount te vergroten, omdat ik dacht dat het leek ook wimpy en buiten proportie. Ik had al de fotocellen aangesloten, zodat ik geboord uit een gat in de achterkant van ze ogen om ze te doorlopen.
Het bovendek heeft een plek voor de Arduino en voor de module van de L298N te zitten.
De "snorharen" zijn gewoon veerkrachtige draad aangesloten op één draad, en vervolgens een bout op de tweede friemeltje draad aangesloten. Wanneer de Bakkebaard terug gebogen is, het raakt de bout en gedraagt zich als een knop.
Ik gebruikte pinnen A0 en A1 voor de snorharen. Kortom, ze zijn gewoon knoppen en vindt u een tutorial over hoe om ze te verbinden hier . Ik gebruikte digitale pinnen 2,3,4 en 5 om controle van de L298N module. U vindt een tutorial over hoe aan te sluiten hier .