Stap 4: Codering tijd!
Hebben gedaand alle verbindingen, schrijven we nu de code voor ons spel die als volgt is:
int button1 = 7;
int led1 = 1;
int led2 = 2;
int led3 = 3;
int buttonstate1 = 0;
int button2 = 10;
int led4 = 4;
int led5 = 5;
int led6 = 6;
int buttonstate2 = 0;
int zoemer = 8;
VOID Setup
{/ / zetten uw setup-code hier, om het eenmalig uit te voeren:
randomSeed(analogRead(0)); zaad het willekeurig getal
for (int i = 1, j = 4; ik < 4 & & j < 7; i ++, j ++) //defining de pennen
{pinMode (ik, OUTPUT);
pinMode (j, OUTPUT); }
pinMode(buzzer,OUTPUT);
pinMode (button1, INPUT);
pinMode (button2, INPUT); }
void loop
{
int r1, r2;
buttonstate1=digitalRead(Button1); om te lezen input
buttonstate2=digitalRead(Button2);
R1=Random(1,4); het genereren van willekeurige getallen tussen 1 en 3
R2=Random(4,7); het genereren van willekeurige getallen tussen 4 en 6
digitalWrite (r1, hoge); uitvoer naar de matching leidde op digitale pen 1-3
digitalWrite (r2, hoge); uitvoer naar de matching leidde op digitale pen 1-3
Als (buttonstate1 == LOW & & buttonstate2 == laag)
{
delay(50); digitalWrite(buzzer,LOW);
}
terwijl (buttonstate1 == HIGH & & buttonstate2 == HIGH)
{
digitalWrite(buzzer,HIGH); zoemer instellen op hoog op de knop te drukken
Als (buttonstate1 == LOW & & buttonstate2 == laag)
{
pauze;}
buttonstate1=digitalRead(Button1);
buttonstate2=digitalRead(Button2);
}
digitalWrite (r1, laag);
digitalWrite (r2, laag); }