Secret Knock opsporen deurslot (2 / 10 stap)

Stap 2: Programmeren van de Arduino

In dit gedeelte wordt ervan uitgegaan dat u hoe uw Arduino microcontroller verbinden met uw computer weet, het compileren en het uploaden van een schets. Als u niet weet hoe dat te doen niet zou moeten u waarschijnlijk doen dit Instructable. Maar enige tijd op deze pagina en doen sommige van de voorbeelden en tutorials er misschien brengen u tot snelheid.

We gonna uploaden van onze schets alvorens om het even welk van de elektronica te doen zodat we de elektronica testen kunnen als we gaan.

#1: Downloaden
Download het bestand secret_knock_detector.pde aan de onderkant van deze sectie en kopieert u het naar uw schetsboek. (Of de tekst bekijken en knip en plak het in een nieuwe schets.)

(Tip: als de naam van het gedownloade bestand iets is zoals "BARS5HS13H8SW.tmp" gewoon naar secret_knock_detector.pde hernoemen. en je bent goed om te gaan.)

#2:
Open de schets en compileren.  Het goed de eerste go moet compileren, maar het is goed om zeker te zijn.

#3:
Sluit je Arduino en uploaden van de schets.

Als u problemen ondervindt, Controleer de sectie troubleshooting op de website van Arduino.

Overzicht van de code:
Voor de nieuwsgierigen is hier een blik op een paar stukjes code als u geïnteresseerd in knutselen bent:
(Als u niet nieuwsgierig bent, gaat u naar de volgende sectie)

over lijn 28:const int drempel = 4;

Dit is de gevoeligheid van de detector knock.  Als je een heleboel lawaai, verhogen dit (maximaal 1023), als u ondervindt een harde tijd hoorzitting klopt kun je het (zo laag als 1) verlagen.

over lijn 29:const int rejectValue = 25;
over lijn 30:const int averageRejectValue = 15;

Beide worden gebruikt om te bepalen hoe nauwkeurig iemand moet kloppen.  Ze zijn percentages en moeten in het bereik van 0-100. Verlaging van deze middelen iemand moet hebben nauwkeuriger timing, hoger is meer vergevingsgezind.  averageRejectValue moet altijd lager zijn dan rejectValue.

Instellingen van ongeveer 10 en 7 maken het moeilijk voor twee personen naar de dezelfde knock knock, zelfs als ze het ritme weten. Maar het verhoogt ook het aantal valse negatieven. (dwz: je knock correct en het nog steeds niet wordt geopend.)

over de lijn 31:const int knockFadeTime = 150;

Dit is een ruwe ontdendering timer voor de klop sensor.  Nadat hij een klop hoort stopt het luisteren hiervoor veel milliseconden zodat het niet de dezelfde knock meer dan eens rekenen.  Als u een enkele klop geteld als twee dan deze timer te verhogen.  Als het niet registreren van twee snelle stoten dan verlagen.

over lijn 32:const int lockTurnTime = 650;

Dit is nu veel milliseconden lopen we de motor om te ontgrendelen van de deur.  Hoe lang moet dit zijn, hangt af van het ontwerp van uw motor en uw slot.  It's okay als het loopt een beetje lang, omdat ik een eenvoudige slipkoppeling in het ontwerp ontworpen heb, maar het is beter voor alle onderdelen als het niet teveel uitgevoerd.

over lijn 34:const int maximumKnocks = 20;

Hoeveel klopt we record.  20 is alot.  U kunt dit verhogen als uw geheime schuilplaats is beveiligd door sluwe drummers met goede herinneringen.  Verhoog het teveel en u uit geheugen zult lopen.

over de lijn 35:const int knockComplete = 1200;

Ook bekend als het maximum aantal milliseconden die het op een knock wachten zal.  Als het niet hoor een klop hiervoor die lang wordt uitgegaan van dat het wordt gedaan en controleren om te zien als de knock goed is.  Vergroten dit als je een trage knocker  Verlagen als je een snelle knocker en ongeduldig zijn wachten 1,2 seconden voor uw deur te ontgrendelen.

over lijn 39:int secretCode [maximumKnocks] = {50, 25, 25, 50, 100, 5...

Dit is de standaard knock die het herkent wanneer u het inschakelt.  Dit is raar ritmische notatie, omdat elke waarde een percentage van de langste knock is.   Als u een harde tijd om het ondervindt te herkennen "scheren en een kapsel" verandering dit {100,100,100,0,0,0... en een eenvoudige reeks 3 stoten zal openen.

Foutopsporing:
over lijn 51: Serial.begin(9600);
over lijn 52:Serial.println ("programmastart.");

Uncomment deze lijnen om te zien sommige debug info op de seriële poort.  Er zijn een paar andere regels van het opsporen van fouten code instellen in de rest van de code die u uncomment kunt om te zien wat er gaande intern.

Zorg ervoor dat uw seriële poort ingesteld op de juiste snelheid.

De rest van de code is toegelicht, zodat u kunt zien hoe het werkt maar hoeft u waarschijnlijk niet te wijzigen als u het ontwerp niet veranderen.

Gerelateerde Artikelen

Secret Knock opsporen lade Lock(origional)

Secret Knock opsporen lade Lock(origional)

Hebben u ooit wilde hebben je eigen geheime stash plek, maar u niet wilt dat het iets te zijn dat iedereen kent? Nou nu u kunt! Dit Secret Knock opsporen lade slot zal u toelaten om uw eigen persoonlijke geheime bergplaats plek hebben, en niemand zal
Arduino licht & Knock opsporen deurslot

Arduino licht & Knock opsporen deurslot

dit is een geweldige gadget voor een geheime clubhuis en voor mensen zoals ik die altijd lijken te verliezen hun sleutels! Dit project is gebaseerd op de oorspronkelijke Secret Knock Lock instructable Grathio (hieronder beschikbaar) met de volgende b
Secret Knock Box - V 1.0

Secret Knock Box - V 1.0

Dit project toont een ontwerp van een eenvoudige schakeling en een vak dat kan worden geopend met behulp van een specifieke klop. Het circuit bestaat uit een Arduino uno, een microfoon, twee LED's en een servomotor. Het vak kan worden gemaakt met uw
Secret Knock Candy Dispenser

Secret Knock Candy Dispenser

wanneer u de geheime knock doet, het geeft je wat snoep.Dit is mijn versie van the Secret Knock Gumball Machine door Steve Hoefer. Ik gebruikte zijn circuit en zijn code, maar ik sloeg uit op mijn eigen voor het mechanische ontwerp. Dit was mijn eers
Arduino All de dingen--Secret Knock Gumball Machine door Ayush

Arduino All de dingen--Secret Knock Gumball Machine door Ayush

Hey dit is een erg grappig project ik voor geven leuk voor kleine kinderen maken en ze ik glimlach als kinderen glimlach als u dit project stemmen mijStap 1: het vak bouwen Er per stuk van triplex knippen als een grootte zoals in de afbeelding hierbo
Tippy dansen met een arduino en stepper motor

Tippy dansen met een arduino en stepper motor

De Tippy is volledig gemaakt door een ongeval.Om te zeggen meer over zou het vereisen wil gewoon wat spullen halen.Heres een video voor u entertainment:Belangrijke opmerkingen:Dit project wordt ervan uitgegaan dat u een basiskennis hebben van Arduino
Muziekgestuurde Outlet

Muziekgestuurde Outlet

De klepel was een populaire gadget in de jaren 80 en 90. Het laat u apparaten in- en uitschakelen door te klappen. Dit kan vrij nuttig zijn, maar heeft enkele beperkingen. Eerst is er het probleem van de luide geluiden per ongeluk de verlichting uits
Automatische geheime bibliotheek deur

Automatische geheime bibliotheek deur

Ik heb altijd al wilde hebben een geheime boekenplank deur. Wie zou niet? Dus toen ik klaar mijn zolder was, ik had de kans om te bouwen van een aangepaste boekenplank deur die opent en sluit door te schuiven in een ruimte achter de muur, waaruit mij
Edge Lit Displays

Edge Lit Displays

heb je ooit nodig een goedkope en snelle manier om een indrukwekkende vertoning? Ooit wilt tonen meer dan een knipperende LED maar wil iets gemakkelijker te gebruiken dan een LCD? Wilt u licht lijken te zweven in de lucht maken? Vervolgens nadenken r
Arduino Tutorial - Easy geheime knock detector

Arduino Tutorial - Easy geheime knock detector

In dit project bouw ik een circuit met een Led en een piezo te functioneren als een in- en uitschakelen een Led wanneer zij ontvangt een aantal kloppen van geluiden binnen een bepaald bereik.Stap 1: Dingen die je moet HardwareLEDDiode (Zener 5.1v).Pi
Arduino klop-klop schatkistje

Arduino klop-klop schatkistje

Dit is mijn eerste Arduino project en Instructable. Ik maakte het voor mijn drie jonge kleinkinderen die hebben enorm genoten. Ik kocht het vak van Jo-Ann weefsel en ambachtelijke winkel en installeerde een Arduino systeem. Ik leg behandelt in het va
Clap geactiveerd LED-strip

Clap geactiveerd LED-strip

Dit Instructable toont u hoe te bouwen van een klap geactiveerd LED-strip. Het hele project is gebaseerd op de de Adafruit Secret Knock geactiveerd lade Lock, waar de gebruiker kan het opnemen van een geheime knock-patroon dat de vergrendeling in de
Praten met een automaat MDB met twee Arduinos

Praten met een automaat MDB met twee Arduinos

automaat onderdelen al gepraat met elkaar zijn verbonden op een bus van de computer bekend als MDB.  Ik heb geschreven wat code zodat u plug in en luister naar hun gesprek in real-time.  Moet u fysieke toegang tot de automaat.Waarom de moeite?  Veel
Badkamer Status Indicator lichten en automatische Switch

Badkamer Status Indicator lichten en automatische Switch

dit project maakt gebruik van naderingsschakelaars en Relais om te bepalen van een bank van de indicatielampjes.  De lampjes geven de status van de bezetting van twee badkamers.Probleem: Twee single-user badkamers - in een dorm stijl huis - worden ge