Scripting verwerking met MIDI (7 / 12 stap)

Stap 7: Wij annuleerteken verrichten wedder

Laten we nu eens alle dit en zien als we het een beetje spannender maken kunnen.

Ten eerste, een belangrijk voorbehoud: The Neurogami esthetiek mag jou niet. Het is een soort glitchy minimalisme. Ik hoop dat u bevalt, maar dat is niet echt het doel hier.

De aanpak was om eerst een aantal GIF-bestanden gemaakt met behulp van ImageMagick en sommige aangepaste Ruby software glitch afbeeldingen maken. De verwerking code plaatst, schalen, enz., deze of gene GIF-bestand op basis van welke MIDI opmerking en kanaal komt.

Het is waarschijnlijk meer gemeenschappelijke te zien proces schetsen waar alle van de visuele effecten zijn gedaan door de verwerking (of enkele extra verwerking bibliotheek) recht in de schets. Aanpak hier is er manier, vreemdgaan: het toont alleen foto's van grafische effecten. Zo wat: het is het eindresultaat dat zaken.

Echter, met behulp van pre-en-klare animaties maakt dingen makkelijker. Getting dezelfde visuele effecten real-time verwerking zou nigh niet onmogelijk. Koppel dat met ook reageren op MIDI in real time berichten maakt het waarschijnlijker dat dingen mis gaan.

There's something about deze schets die geldt voor de meeste Processing schetsen. Als je kijkt op de meeste elk voorbeeld dat iets visueel maakt opvallend de schets over het algemeen werkt als volgt: elke keer van trekking, draaien wat code om te werken een aantal variabelen, vervolgens de huidige status van deze variabelen gebruiken om te bepalen wat te renderen.

Deze sketch is hetzelfde. Het gebruikt een zeer gladde library, genaamd gifAnimation om te spelen van geanimeerde GIFs. U kunt hen gebruiken zoals je zou elk regelmatige afbeeldingsbestand gebruiken, dat is, een verwijzing naar een geanimeerde GIF doorgeeft naar afbeelding bepalen de plaatsing en schalen.

Het ding is, als u op zoek bent om talrijke afbeeldingen in verschillende plaatsen, sommige volhardt in sommige niet, moet u sommige weg te houden van hen. Als je wist het exacte aantal afbeeldingen dat dat u misschien wel kunnen gebruiken een vaste set van variabelen te houden alle details, maar voorbij een klein aantal dat wordt lastig.

Ik had in gedachten te maken de GIFs geplaatst in rasters van verschillende maten. Heb ik besloten om te splitsen het scherm in tweeën, in het midden. Plaatsing van de afbeelding zou worden gedaan door op te geven van links of rechts, welke grootte raster (doordat het aantal rijen en kolommen), en waar in dat raster om de afbeelding te plaatsen.

Het bijhouden van een aantal verwante data-oproepen naar een manier om te groeperen. Soms werkt een matrix, maar in dit geval moet er twee sets van gegroepeerde data. Het maken van uw klassen in Processing is eenvoudig en biedt een manier om gerelateerde gegevens bij elkaar houden. Ik heb een klasse met de naam RenderArgs (u ziet waarom in een moment) gedefinieerd

 class RenderArgs { public color tint; public Gif gif; public int numCols = 0; public int numRows = 0; public int slotIndex; RenderArgs(color t, Gif g, int nC, int nR, int idx ) { tint = t; gif = g; numCols = nC; numRows = nR; slotIndex = idx; } } 

Het is gewoon een manier om te groeperen van een kleur tint, een verwijzing naar een GIF-animatie, het aantal kolommen en rijen in een raster, en waar in dat raster te plaatsen van het GIF.

Dit (met uitzondering van de tint) zijn alle argumenten voor een placeGifAt methode.

 void placeGifAt(Gif g, int leftOrRight, int numCols, int numRows, int slotIndex ) { int w = width/(numCols*2); int h = height/numRows; int count = 0; int colOffset = 0; if (leftOrRight == RIGHT ) { colOffset = width/2; } for(int y=0; y<numRows; y++) { for(int x=0; x<numCols; x++) { if (count == slotIndex) { image(g, x*w+colOffset , y*h, w, h); } count++; } } } 

(Het bestand met deze code definieert ook recht als 1 dit om leesbaarder te maken.)

Aannemelijk, kunnen deze methode deel uitmaken van dezelfde klasse die in het bezit van alle argumentwaarden; de code geëvolueerd van een methode om te definiëren hoe plaats ik een afbeelding in een raster-sleuf eerst te maken.

placeGifAt wordt aangeroepen in gelijkspel, samen met een oproep aan tint. Dit alles kon worden ingepakt in een instantiemethode (maken, misschien) in renderArgs (die dan een betere naam zou moeten) zodat de gegevens en gedrag worden samengehouden (soort van de hele punt van klassen). Ik kan dit alleen nog niet gedaan. Ik ben nog steeds proberen dingen uit en ik ben OK als de code niet is geregeld in een definitieve vorm.

Er zijn diverse helper methodes die een lijst van geanimeerde GIF-exemplaren en een lijst van tinten en soms ArrayList (renderL en renderR) te houden aan RenderArgs instanties beheren.

trekken doet zeer weinig. Het stelt een zwarte achtergrond dan itereert over de RenderArgs-lijsten, en voor elk item oproepen tint dan beeld. Met andere woorden, het kijkt naar een reeks variabelen en gebruikt hen om te beslissen wat te renderen.

Hier is een gelijkspel

 void draw() { background(0); RenderArgs ra; for( int i =0; i < renderL.size(); i++ ) { ra = renderL.get(i); tint(ra.tint); placeGifAt( ra.gif, LEFT, ra.numCols, ra.numRows, ra.slotIndex ); } for( int i =0; i < renderR.size(); i++ ) { ra = renderR.get(i); tint(ra.tint); placeGifAt(ra.gif, RIGHT, ra.numCols, ra.numRows, ra.slotIndex ); } } 

Gerelateerde Artikelen

Hoe maak je een Arduino sound synthesizer met MIDI-interface

Hoe maak je een Arduino sound synthesizer met MIDI-interface

Met deze synthesizer kun je Arduino reproduceren van volledig aangepaste golfvormen. Als gevolg van de MIDI-interface, kan het worden aangesloten op alle instrumenten die dergelijke functie en spelen met het gewenste geluid.Stap 1: materialen(In dit
Verwerking met behulp van het model van de arduino proteus

Verwerking met behulp van het model van de arduino proteus

Deze toepassing nota wordt beschreven hoe u verwerking metde LabCenter Proteus-software voor het simuleren van de Arduino via een virtuele COMPoort.Hierbij wordt ervan uitgegaan dat de gebruiker vertrouwd met Proteus, de ArduinoIDE en de verwerking I
Launchpad / Sequencer met MIDI uitgang

Launchpad / Sequencer met MIDI uitgang

Voor een project dat we hadden om een instrument te maken, kwamen we met het idee een Sequencer om geschikt te maken voor het verzenden van MIDI-data naar een MIDI speler. We dit gemaakt met behulp van Arduino en Processing. Het kostte ons ongeveer 5
Hybride zes snarige bas met midi mogelijkheden

Hybride zes snarige bas met midi mogelijkheden

Deze basgitaar is gemaakt voor een beoordeling van de Universiteit waarin een oorspronkelijke instrument moest zijn ontworpen en geconstrueerd en kunnen communiceren met een computer op een bepaalde manier. Deze bas kan echter worden gemaakt zonder d
Verwerking met Ember

Verwerking met Ember

Een van de dingen die interesseert mij het meest over Ember, is het feit dat de inputdossiers een stapel PNGs. Dit betekent dat men kan in wezen het voeden van de beelden van de printer zonder de behoefte aan solide lichaam modellering, STLs of snijd
Hoe u een eenvoudig spel van de verwerking met Arduino

Hoe u een eenvoudig spel van de verwerking met Arduino

Hoi allemaalIn dit Instructable, zullen we zien hoe maak je een "link" tussen een Processing Schets en een Arduino-kaart. In dit voorbeeld worden een ultrasone module worden gebruikt voor het besturen van een vliegtuig in een eenvoudig spel. Nog
Time-Lapse fotografie verwerking met behulp van GIMP

Time-Lapse fotografie verwerking met behulp van GIMP

na het nemen van enkele foto's van wolken buiten mijn huis, ik zag dat ze op bijna dezelfde richting. Bij het bekijken van hen in snelle opeenvolging, leek ze bijna een frame-voor-frame time-lapse animatie. Ik besloot om te zetten in een GIF-bestand
MIDI-handschoen met behulp van de Arduino en lichtsensoren drummen

MIDI-handschoen met behulp van de Arduino en lichtsensoren drummen

ik zal beschrijven een leuke en gemakkelijke manier om uw eigen geluid expressie opbouwt MIDI ingeschakeld handschoen gebruikten veel van geld op MIDI Interfaces of dure sensoren zonder.Voel je vrij om contact met mij direct per mail als u suggesties
U Rock Guitar midi controller met Bluetooth BLE en oplaadbare batterij

U Rock Guitar midi controller met Bluetooth BLE en oplaadbare batterij

In deze tutorial zal ik u tonen hoe te schakelen gitaar u Rock gitaar in een midi-controller voor Bluetooth 4.0 met oplaadbare batterij. De oplossing was simpel maar moest denken.Dit systeem is getest met de iMac, iPad en iPhoneHet materiaal dat we n
Controle van een RepStrap met verwerking

Controle van een RepStrap met verwerking

dit instructable laat zien hoe u kunt vele openlijk beschikbare projecten samen een interessante en complexe systeem te bouwen. Zij is geïnspireerd op diverse communautaire projecten waaronder: RepRap, Arduino, verwerking, Linux en, natuurlijk, Instr
Verzenden en ontvangen van MIDI met Arduino

Verzenden en ontvangen van MIDI met Arduino

Dit instructable zal u tonen hoe te een Arduino gebruiken voor het verzenden en ontvangen van een verscheidenheid van MIDI-berichten, zodat u kunt beginnen met het opbouwen van uw eigen MIDI-controllers en instrumenten. Eerst ik zal praten een beetje
Converteren van een speelgoedpiano om te werken als een midi-apparaat en gebruik het met Synthesia

Converteren van een speelgoedpiano om te werken als een midi-apparaat en gebruik het met Synthesia

doel van dit project:Converteren van een goedkope speelgoedpiano om te werken als een midi-apparaat en gebruik het met Synthesia (http://www.synthesiagame.com/)Andere programma's die gebruikmaken van midi-ingangen kunnen ook worden gebruikt.Aanpak:De
Arduino Midi-controller met een ZX afstand en gebaar Sensor

Arduino Midi-controller met een ZX afstand en gebaar Sensor

Welkom bij dit instructable over het bouwen van een zeer basic Midi-Controller met de SparkFun ZX afstand en gebaar Sensor. Dit instructable is onderdeel van een schoolwerk.Opmerking: Dit is geen codering tutorial. De definitieve code zal worden opge
Verbinding maken met meerdere MIDI-apparaten, Y-kabel, SAVE $$$

Verbinding maken met meerdere MIDI-apparaten, Y-kabel, SAVE $$$

Ooit wilde doen LIVE optredens, door het aansluiten van meerdere toestellen via MIDI? Beheersing van mixer, zelfs als het andere toetsenbord niet heeft, zoals PA800 >> PA3X? zoals PSR 3000 en omhoog >> Tyros 3 +?Het is nu mogelijk! Als u de in