Stap 2: 2D schetsen - kijk, indeling, lijn, vorm, schaduw, glans. 2D verbeteringen
In de vorige les hebben we gekeken naar mark maken, dat het kundig voor zeggenschap van de merken die we maken op de pagina bereiken van een gewenste lijn of vorm. Nu gingen om te verkennen van een meer bewuste praktijk in hoe om objecten te tekenen.
Deze sectie is verdeeld.
- Look, indeling, lijn, vorm, schaduw, schitteren,
- Element van de praktijk.
- Toebehoren - overlapping, textuur en Detail, slagschaduwen
- Element van de praktijk.
Dit is niet het opstellen van observatie zodat we niet proberen zal te trekken van wat we zien maar proberen om te bouwen van een tekening van de basiselementen met punten, lijnen, krommen, vierkanten, cirkels en driehoeken. We beginnen van met zeer zeer vage lijnen en langzaam opbouwen aan onze tekening.
U zult het niet:
Een liniaal of rechte rand.
Een gum of corrigeren vloeistof (fouten zijn goed, we zien de fout, we leren van de fout).
U moet:
Een balpen (elke kleur zal doen, hoewel zwart is beter later).
Een vel A4 papier - landschap (lange zijde dichtstbijzijnde u)
Iets te stellen - ik ben met behulp van een hoofd telefoon aansluiting zie image.2
Deel 1 - Look, indeling, lijn, vorm, schaduw, Shine (zie afbeelding 1)
BLIK
Het eerste wat dat we moeten doen is vaststellen van de algehele verhoudingen van het object op hij pagina moeten we zorgvuldig kijken. Ik meestal schetsen van ideeën op de pagina over de grootte van een gebalde vuist, groot genoeg voor detail maar het verlaat genoeg ruimte als u wilt toevoegen andere ideeën - herinner me houden uw lijnen licht & flauw.
- Hebben gekeken naar uw object schets een vierkant/rechthoek te schetsen van de totale oppervlakte van de tekening.
- Schets in alle grote kenmerken. Zie image.3 en image.4.
LAY-OUT
De volgende ding om te doen is om het object zorgvuldig voor details en lay-out te bekijken wanneer deze zijn ten opzichte van andere functies en de algehele vorm. -Herinner me houden uw lijnen licht & flauw.
- Met behulp van eenvoudige punten, markeren rechte lijnen, curven en of cirkels - licht in de kenmerken van het object. Zie image.5.
LIJN
Zodra u hebt ongeveer uitgestippeld waar alles het is is tijd om de 'firm' van de tekening. We gonna herhalen het ontwerp met een iets zwaardere lijn markeren van de omtrek en de functies die we willen zien op het object.
- Met behulp van de dezelfde pen maar gaan over meer langzaam en met een beetje meer druk regel in de ontwerp-overzicht en kenmerken die u wilt behouden. Zie image.6.
- Elke lichte constructielijnen negeren deze zullen niet merkbaar tegen de donkere lijnen.
Dit type van tekening staat bekend als ORTHOGRAFISCHE-
VORM, SCHADUW, GLANS.
We zullen bespreken licht en schaduw in meer detail in de volgende stap, maar om de tekening is het mogelijk om een beetje schaduw met behulp van een techniek genaamd cross broedeieren te voegen. Cross broedeieren is een technieken van het gebruik van kleine parallelle lijnen maken gebieden van Toon. Het gebeurt meestal op afwisselend hoeken, 45 graden unidirectioneel, dan de andere, dan verticale en dan horizontaal. Elke laag voegt meer inkt en verduistert meer papier maken een donkerder en donkerder Toon. Zie afbeelding.7 en image.8.
PRAKTIJK, praktijk, praktijk (zie afbeelding 1 opnieuw voor ideeën)
Zie afbeeldingen 9-12
Maak je geen zorgen als uw tekeningen zijn smerig, dit is gewoon de vroege stadia, gewoon blijven gaan, zal het beter - langzaam :)
Deel 2 - de verhoging van de 2D - overlapping, textuur en Detail, slagschaduw. (Zie afbeelding 13)
Een tekening is eigenlijk een optische illusie dat de kunstenaar of ontwerper maakt om de kijker gek te geloven dat wat ze zoekt op 'echte' is, of ten minste lijkt op 'echte' genoeg voor hen om na te denken over de tekening een niet het feit dat er op een plat stuk papier; Sommige kunstenaars noemen deze geven een afbeelding 'diepte'. Als ontwerper kunnen wij de kijker truc als we hoe hun visie en hun geesten samen begrijpen werken om een perceptie van een object.
- Kijk naar en kopie afbeelding 14, bericht de drie pleinen/rechthoeken elkaar overlappen, ze eruit zien alsof ze een bovenop een andere zijn. Door ' gelaagdheid objecten creëren wij een illusie dat de objecten in een 3D-ruimte bestaan omdat ze 'overlappen'.
- Kijken en afbeelding kopiëren 15, hier zijn we met behulp van een paar lijnen te creëren van de illusie van textuur en de kleine cirkels in de hoeken stellen voor schroeven of bouten, dit is detail. Dit weer voldoet aan de verwachting van de kijkers geest 3D-objecten hebben details die kunnen we zien.
- Kijken en Kopieer afbeelding 16, hier gebruiken we cross dubbel gearceerd (image.7) om de illusie dat elke laag een slagschaduw werptte creëren. Alleen zou 3D-objecten werpen schaduw, zodat deze weer toegevoegd aan de illusie.
Afbeelding 17, 18 en 19 tonen hoe arcering kan worden gebruikt om de illusie van licht valt op een gebogen oppervlak bijvoorbeeld een cilinder te creëren. Afbeelding 19 wordt meer gedetailleerd uitgelegd. Licht valt op het object en sommige licht gereflecteerd, waar de reflectie is rechtstreeks terug naar de kijkers-eye, de kijker ziet een hoogtepunt (licht). Waar het licht begint te vallen uit de buurt van de lijn van het zicht, minder licht weerspiegeld betekent is een donkerder Toon gezien (Medium) en waar licht is niet gereflecteerd naar de kijker er heel weinig licht gezien wat betekent een donkerder Toon nog (donker). Dus moet geen representatie van een object u na te denken over waar het licht schijnt uit en waar de bezinningen zijn. In ontwerp vertrokken we vaak gewoon dit door uitgaande van dat licht over de kijkers schijnt schouder. Licht van de links.
Dus we hebben;
- Blik
- Lay-out
- Lijn
- Vorm
- Schaduw
- Glans
- Overlappen
- Textuur
- Detail
- Slagschaduw
- Licht van links
En als we niet vergeten dit toepassen op alle onze tekeningen zal het bijdragen tot de illusie van 3D, ook al het alleen een orthografische schets is. Beelden 20, 21 en 22 tonen deze stappen in actie - merken dat de overlapping wordt verzorgd door het toevoegen van een achtergrond van de rechthoek die is niet heel groot genoeg zodat het object '"de achtergrond overlapt.
PRAKTIJK, praktijk, praktijk (zie afbeelding 1 en 13 voor ideeën).