Stap 4: Het gebruik van de sjabloon van uw concurrentie
* Klik op de afbeeldingen om te vergroten *
Competitie omvat:
Competitie omvat, laden van alle bestanden en waarden die het programma gebruikt om te laten werken in een competitie. KAN niet bewerken een van deze, tenzij u precies weet wat u doet.
Vooraf autonome:
De vooraf autonome is het veld waar u de robot wat ze vertellen moeten, voordat de competitie wedstrijd begint. Dit betekent dat als u een Gyro-sensor opnieuw worden ingesteld op 0, zodat de autonome om de correcte mate draait nodig, dit is waar je het!
Autonome:
Dit gedeelte van de competitie sjabloon, is waar u uw programma bestuurde schijf, voor het begin van elke wedstrijd, ook wel bekend als het "autonome". In deze code, moet alles wat u de robot wilt te doen door uw programma, als u probeert een programma te implementeren station zal niet werken in de autonome sectie van een wedstrijd worden gecontroleerd.
De controle van de bestuurder:
Binnen de lus "terwijl" is dit waar u uw stuurprogramma control program. Als u een joystick de robot om vooruit te gaan wilt, terwijl de andere joystick het draait, is dit waar u het zou program! In deze modus, als u probeert te programmeren van een autonome worden geactiveerd wanneer u een knop, kan het worden gedaan, maar het is meer geavanceerd en heel moeilijk te bedienen kan zijn.
Functies voor autonome:
Op de top van uw programma, na de motor setup maar vóór de vooraf autonome, hebt u de mogelijkheid om te schrijven en/of omvatten functies. Functies zijn slechts eenmaal geprogrammeerd op de top, maar kunt u deze aanroepen binnen uw autonome wanneer u wilt, dit maakt programmeren een stuk eenvoudiger en schoner!