Stap 3: Instellen van de sjabloon van uw concurrentie
* Klik op de afbeeldingen om te vergroten *
Kiezen van het juiste platform:
Het eerste wat dat we moeten doen, na het activeren van de licentie, is om ervoor te zorgen dat het juiste platform is geselecteerd. Om dit te doen, ga naar "Robot > Platform Type > VEX Robotica > VEX 2.0 Cortex". Zodra dit is geselecteerd, zijn we klaar om te beginnen met het programmeren van een sjabloon competitie!
De eerste competitie-sjabloon te openen:
Ga naar 'Bestand > Nieuw > competitie sjabloon' om uw eerste competitie-sjabloon, waar zullen wij allemaal van de programmering, te openen.
Belangrijke opmerking: wanneer eerst het openen van de sjabloon van de concurrentie, verander niet alle waarden, tenzij u precies weet wat u doet. Als deze waarden worden gewijzigd ten onrechte, uw programma zal niet werken!
Motor en Sensor Setup:
Het eerste wat je moet doen met een RobotC code, is setup uw motoren en sensoren, zodat we kunnen beginnen te programmeren van een station. Als u kan niet de installatie van deze motoren, is het een pijn om alle van uw motor namen in uw gehele code wijzigen zodra dat is gebeurd. In wezen, zorg ervoor dat uw robot moet ten minste een chassis met motoren op het voordat u begint met programmeren!
Aan opstelling uw motoren:
1. Ga naar "Robot > motoren en Sensors Setup"
2. u zal veel tabbladen hebt om uit te kiezen, aan de opstelling van de motor poorten, ga naar het tabblad "Motoren" voor analoge sensoren, navigeer naar de "VEX 2.0 analoge sensoren 1-8" tab, enz...
3. Voer een naam voor de motor en/of de sensor naast het juiste poortnummer. Selecteer welk type motor of sensor die u gebruikt in het "Type" drop-down. Belangrijke opmerking: U moet omkeren van een motor, afhankelijk van hoe deze wordt geplaatst op de robot.
4. een voorbeeld van een voltooide Motor setup kan worden gevonden in de Galerij bovenstaande.
Zodra de Motor en Sensor setup is voltooid, moet u nu enkele coderegels nieuwe geplaatst op de top van uw concurrentie-sjabloon wordt. Probeer niet te veranderen van deze waarden rechtstreeks in de code, terwijl u nog aan het leren bent, blijven met de grafische Motor Setup!