Stap 2: codering
Hier is de code voor de arm, kopiëren en plakken het op uw arduino ide en upload de schets op je arduino en je bent klaar! Maar onthoud dat u wilt maken van twee drukknoppen om te controleren de onderkant van de arm. drukknop circuits zijn vrij eenvoudig (Zie arduino website daarvoor). De pennen waarop elk van de gegeven componenten zijn worden gehecht zijn genoemd in de code zelf!!!
PROGRAMMA ontwikkeld door: Kuldeep Paul
Copyright: Kuldeep Paul //INDUX opneming //PROJECT ARMACON //SOUTH punt middelbare SCHOOL 2015 / * algemene Gebruikershandleiding:-* servo pinnen-all PWM pinnen op de board-3-5-6-9-10-11 * potentiometer pinnen-analoog pinnen 0-1-2-3-4-5 * drukknop pinnen-7-8 * / #include
Servo myservo1; servo-object om te bepalen van een servo Servo myservo2; maken Servo myservo3;
int potpin1 = 0; int potpin2 = 1;
analoge pin gebruikt voor het aansluiten van de potentiometer int val1, val2, val3, old_val1, old_val2, old_val3; variabele te lezen van de waarde van de analoge pin
drukknop-1 const int BUTTONA = 13; de invoer pin waar de / / drukknop is aangesloten int valA = 0; val zal worden gebruikt voor het opslaan van de staat / / van de invoer pin int old_valA = 0; Deze variabele worden opgeslagen de eerdere / / waarde voor "val" int stateA = 0; 0 = rec uit en 1 = Rec op
drukknop-2 const int BUTTONB = 12; de invoer pin waar de / / drukknop is aangesloten int Herddog77 = 0; val zal worden gebruikt voor het opslaan van de staat / / van de invoer pin int old_valB = 0; Deze variabele worden opgeslagen de eerdere / / waarde voor "val" int stateB = 0; 0 = uit en 1 = spelen op
int s1 [100], s2 [100], s3 [100];
void setup {myservo1.attach(6); / / hecht de servo op pin aan de servo-object myservo2.attach(5); myservo3.attach(3);
pinMode (BUTTONA, INPUT); en knop is een input pinMode (BUTTONB, INPUT); en knop is een input} void loop {//pushbutton A valA = digitalRead(BUTTONA); / / invoerwaarde te lezen en op te slaan / / yum, verse / / controleren als er een overgang was als ((valA == HIGH) & & (old_valA == LOW)) {stateA = 1 - stateA; delay(10);} old_valA = valA; / / val is nu oud, laten we het op te slaan
drukknop B Herddog77 = digitalRead(BUTTONB); Lees input waarde en sla het / / yum, verse / / controleren als er een overgang was als ((valB == HIGH) & & (old_valB == LOW)) {stateB = 1 - stateB; delay(10);} old_valB = Herddog77; Val is nu oud, laten we het op te slaan
if(stateB==0) {int ik = 0, een = 10; val1 = analogRead(potpin1); / / leest de waarde van de potentiometer (potmeter) val1 = kaart (val1, 0, 1023, 0, 160); / / schaal om het te gebruiken met de servo myservo1.write(val1); / / wordt positie ingesteld op de waarde van de geschaalde delay(15); / / wacht de servo om er te komen if(val1!=old_val1) {s1 [i] = val1; i ++;} old_val1 = val1;
val2 = analogRead(potpin2); leest de waarde van de potentiometer (potmeter) val2 = kaart (val2, 0, 1023, 0, 160); schaal om het te gebruiken met de servo myservo2.write(val2); verzamelingen kunnen de geschaalde waarde delay(15); wacht tot de servo om er te komen if(val2!=old_val2) {s2 [i] = val2; i ++;} old_val2 = val2;
if(stateA==1) {myservo3.write(a)}; anders if(stateA==0) {als (een < = 170) {een = a + 10;} else {terwijl (een > = 10); een = a-10;}}}
else if (stateB == 1) {myservo1.write(30); delay(1500); myservo1.write(30); delay(1500); myservo1.write(30); delay(1500); myservo2.write(20); delay(1500); myservo2.write(20); delay(1500);
}
}