Stap 4: Belangrijkste Code
De programma interface is zeer eenvoudig en werkt op een nooit eindigende lus.
Het eerste ding dat u moet doen is het selecteren van de startende kostuum - dit is het blok van de paarse "switch" in het programma. Dit blok leest de lijst kostuum en biedt een drop-down lijst voor u om te kiezen.
Vervolgens komt de lus na een 1 seconde vertraging blok. Binnen de lus plaatsen en vragen en wachten blok die dit vertelt het programma om te maken een input en wacht op een antwoord, de volgende bewerking te wijzigen in de Set - blok's drop-down op de naam van de variabele u gemaakt "instructie" gelijke. en stel deze gelijk het antwoord-blok.
Het antwoord-blok houdt het resultaat van de ask invoer vraag. Dus wanneer de scanner een linker streepjescode leest de inhoud van het antwoord-blok is gelijk aan de variabele string "links".
Dus we hebben bijgewerkt de variabele gelijk het antwoord van de vraag - kan dit is handig als de vragen vraag nu worden hergebruikt.
Het volgende deel van het programma vraagt een If vraag - als de waarde in de variabele instructie gelijk is aan een richting bijvoorbeeld "links" dan volledige de rest van de instructies onder het.
Dit betekent dat het kostuum zou worden overgeschakeld naar de groene pijl-links-kostuum en de digitale pin-instellingen zou worden gebruikt om Draai de robot links