Stap 3: De code van de Arduino
Als u nieuw bij Arduino programmering bent, lees dit volgende paragraaf om zin van het. Ga anders door naar de volgende paragraaf.
De Arduino schets bevat normaal gesproken drie hoofdonderdelen, de definities, de installatie en de werkelijke lus die je programma juiste. In de sectie van definities, kunt u geven namen nummers, die vervolgens gekoppeld met pinnen worden kunnen, waardoor het makkelijker te programma. U kunt ook constanten definiëren en objecten maken. In de setup uitvoeren u delen van de code die u slechts eenmaal wilt laten uitvoeren, zoals het starten van de seriële poort en de pin-modi wilt. Het laatste deel is de lus waarin uw belangrijkste programma wordt uitgevoerd. Alles gaat hier.
De alleen onhandig bit in de schets is lezen in de seriële data. De Arduino alleen kunt u lezen in seriële gegevens byte voor byte, dus om te lezen in de nummers, moeten ze afzonderlijk worden toegevoegd aan hun totaal, en gewogen volgens hun volgorde (10, 100, 1) .voor meer details, zie de code. De-48 zet de ASCII-tekens dat de Arduino in int waarden ontvangt (0 in ASCII is 48). In sommige van de foto's ziet u dat ik heb een LCD-scherm aangesloten op het breadboard. Dit is het weergeven van de waarden die r, g en b zijn op, en is handig voor het opsporen van fouten. Code voor dit is ook aan de onderkant van de pagina