Stap 4: Aangepaste Games Controller - knoppen
De draad connecters zijn soldeer naar elke tactiele switch in de diagonale plaatsing, zoals te zien in de afbeelding. Één zijde van elke switch is aangesloten op de grond en de andere is aangesloten op een ingang van de GPIO op de Raspberry Pi.
Elke switch met grond ik een afslag 4-1 maakte zoals te zien in de foto verbinden, hiervoor solderen en het gebruik van warmte krimpen om wrap de kruising. Een andere vrouwelijke jumper is vastgesoldeerd aan het pad van de grond op het scherm voor het aansluiten op de kruising.
De andere zijden van elke switch met de GPIO verbinden, worden op de GPIO breakout op het TFT-scherm rechte hoek headers gesoldeerd. Ten eerste, twee loodrechte pinnen op pinnen 17 en 27, deze zullen de [invoegen munt] en [start 1 p] knoppen. Vervolgens een rij voor headers in pennen 5, 6, 12, 13, 16, 19, 20 en 21. Deze zullen make-up vier actieknoppen en vier toetsen.
Vervolgens met behulp van een assortiment van jumper leidt die alles is aangesloten:
- VCC Arduino - VC Joystick
- GND Arduino - GND Joystick
- A0 Arduino - Joystick X
- A1 Arduino - Joystick Y
- 2 Arduino - GPIO 12 RPi
- 3 Arduino - GPIO 13 RPi
- 4 Arduino - GPIO 20 RPi
- 5 Arduino - GPIO 21 RPi
- VCC Arduino - 5V RPi
- GND Arduino - GND RPi
(De volgorde van de knoppen is niet belangrijk in dit stadium)
- Knop 1 - GND RPi en GPIO 5 RPi
- Knop 2 - GND RPi en GPIO 6 RPi
- Knop 3 - GND RPi en GPIO 17 RPi
- Knop 4 - GND RPi en GPIO 27 RPi
De volgende stap is om de software GPIO invoer voor toetsenbord functie toewijzen.