Stap 8: Tekenobjecten.
Om vormen te tekenen op het scherm, moeten we weten van de syntaxis van elkaar. De syntaxis voor rechthoeken, cirkels, bogen, lijnen en anderen kunnen gevonden worden op deze link.
Bijvoorbeeld, gebruikte ik om te tekenen van de cirkels als knoppen:
color=(R,G,B) ex: red=(255,0,0) Purple=(255,0,255) black=(0,0,0) white=(255,255,255)
Deze code tekent de eerste cirkel op de afbeelding hierboven, de eerste parameter is 'scherm' dat wil zeggen de oppervlakte we enkele stappen geleden gemaakt. 'rood' is de kleur voor de cirkel, maar wij maken deze kleuren. de eerste twee nummers (80,80) zijn de locatie van het middelpunt van de cirkel (Onthoud het Cartesiaans vlak) en de laatste twee zijn de straal en de dikte (laat nul volledig te vullen).
Ah kijk, om een nieuwe kleur die we gebruiken te definiëren:
pygame.display.update()
Wij mengen gewoon rood, groen en blauw aan de kleuren die we willen gebruiken. De waarden voor rood, groen en blauw kunnen elke waarde tussen 0 en 255, waar 255 is de helderste.
U moet bijwerken van het scherm altijd die u tekent een nieuw object, dat is eenvoudig:
ev=pygame.event.get() for event in ev: if event.type == pygame.MOUSEBUTTONUP: mpos=pygame.mouse.get_pos()