Stap 2: De Code
#program zullen de code maak je een camera een foto te nemen wanneer een muis butten wordt gedrukt
importeren
pygame importeren
pygame.camera importeren
import willekeurige
Keeper = 0
pygame.init()
importeren van sys
(breedte, hoogte) = (1100,700) #how zal dit eerlijk zonder een monotor tampon in?
spelen = True
iets = 0
niets = 0
Ik = 0
Counter = 1
terwijl (spelen == True) en (ik < 30): mij zowaar nood op de play-variabele #do
sleutel = pygame.mouse.get_pressed () #does moet gebeuren binnen de lus
scherm pygame.display.set_mode((width,height) =) #makes het venster pygame
als sleutel [0] == True: #zero is de linker butten op de muis
"Something" afdrukken
Keeper = (random.randint(0,100))
Keeper = str(keeper)
iets iets + 1 =
i = i + 1
pygame.camera.init()
Cam = pygame.camera.Camera("/dev/video0",(640,480))
cam.Start()
img = cam.get_image()
pygame.image.Save (img,'/ home/pi/Desktop/camPics /'str (counter) + "pic" + houder + '.jpg') #you wenst te veranderen waarin de foto is opgeslagen
cam.stop()
Counter = counter + 1
Elif (key[1]==True) of (key[2]==True):
spelen = False
anders:
afdrukken "Nothing"
niets = niets + 1
#i = i + 1 #just gedacht aan iets: ik kon gebruiken om ervoor te zorgen gebruiker nooit neemt een bepaalde hoeveelheid foto's
afdrukken iets, "!"
pygame.display.Quit () #closes pygame venster