Stap 5: wat is volgende
Gefeliciteerd met een job well done. Na een beetje experimenteren met het kleurenwiel, zal waarschijnlijk een breed scala aan schandalig ideeën in je hoofd knallen. Met de hardware hebt u in uw bezit hebt u alle middelen die u nodig hebt te gebruiken DMX compatibele apparaten in uw raspi-toepassingen. Zijn tijd om te beginnen met het maken!
Bij het ontwikkelen van uw eigen toepassingen, sommige dingen u zou kunnen nuttig vinden:
1. controleren van DMXWheel.c dit programma is zeer eenvoudig maar ziet u twee belangrijke dingen. Ten eerste, het toont u hoe u met de bibliotheek functieaanroepen van DMX DMX-kanalen instellen. U kunt gemakkelijk de code ter ondersteuning van de verschillende kanalen, extra kanalen, enzovoort wijzigen. Ten tweede, het toont u hoe open te stellen een GTK-venster op het scherm. Met een beetje googlen op GTK vind je een hele bibliotheek van functies maken interfaces uw eigen on-screen zonder te beginnen vanaf nul.
2. Bekijk dmxd.c dit programma is de andere kant van de medaille van gedeeld geheugen en doet de mededeling van de seriële opdracht voor de DMX-controller. Deze code beschrijft de pakketindeling voor het verzenden van gegevens en geeft u de moeren en bouten op hoe de DMX-controller de gegevens interpreteert.
3. controleren van andere eenheden van de DMX er zijn een heleboel coole DMX gecontroleerde apparaten - deze eenvoudige toepassing schrijft gewoon drie kanalen van de beschikbare 512 die vertegenwoordigen van rood, groen en blauw voor een lichte eenheid, maar u kunt ook steunen motoren, lasers, flitsers en allerlei slimme eenheden met slechts een beetje van code tweaken.
4. Bekijk de raspi We raakte een beetje op dit geweldig apparaat, maar als je zak rond u vindt dit forum kan gaan enkele indrukwekkende real-time 3D graphics, stereo-audio, algemene i/o en meer. Het is gewoon zijn vrijgegeven, dus blijf volgen de voortgang en meer functies en
toepassingen komen beschikbaar om uw projecten komen tot leven.