Stap 4: de software
Het laatste ding om te doen in het project is om vuur van het programma en hebben plezier!
1. de geheime saus
De broncode die is opgenomen in de DMXWheel distributie bevat twee programma's die nodig zijn voor het uitvoeren van het project. De manier waarop de code werken is dat er een programma dat wordt uitgevoerd als een proces als achtergrond dat leest een gedeelde geheugenlocatie bevat dat de Staten van de DMX-kanalen. Een tweede programma loopt rechtstreeks op de voorgrond en brengt de color editor en de intensiteitswaarden in het gedeelde geheugen segment wijzigt.
Deze verdeling van de arbeid laat de raspi open te houden een constante lijn van communicatie het de DMX-controller en de updates met een vaste interval, ongeacht welke toepassingsprogramma het gedeelde geheugen manipuleert. De twee programma's communiceren met elkaar met behulp van een C-bibliotheek waarin eenvoudige functies om de gegevens van het DMX kanaal zo ingesteld dat de gedeelde geheugenbewerking transparant.
De programma's worden verzonden in een binaire indeling en hoeven niet te worden gecompileerd, maar u kunt dit doen als u wilt veranderingen aanbrengen in de code of schrijf uw eigen programma met de DMX-controller. De software die u gedownload heeft de volgende structuur:
dmx/ DMX software library ( lib/ ) and the deamon program ( deamon/ )
DMXWheel/ contains the color wheel application ( src/, bin )
Makefie/ make file to build the source
README detailed information about the software and its operation
2. daemonic interventie
De eerste stap bij het verkrijgen van de dingen gaan is te lanceren de DMX controller interface programma dat wordt uitgevoerd op de achtergrond. In Linux jargon heet dit een daemon. Dit programma moet alleen worden gestart zodra elke keer dat u het systeem opstart. Dit om programma te starten, typt u:
<strong>cd ~/Desktop/DMXWheel/dmx/deamon</strong>
<strong>sudo ./dmxd.bin &</strong>
Wanneer dit programma wordt gestart, het sommige fundamentele statusinformatie over de verbinding USB wordt afgedrukt, en gaat dan stil terwijl de gegevens van het DMX kanaal aan de DMX-interface worden verzonden. Merk op dat dit programma uitvoeren als beheerder (sudo), en loopt op de achtergrond moet (&).
3. huidige de kleuren
De tweede stap bij het verkrijgen van de dingen gaan is het lanceren van het DMXWheel-programma. Dit programma is enerzijds dat wordt gemaakt van het venster waarin de bekende kleurenwiel die u met de muis bewerken kunt. Zoals u in deze opname zien kunt, is er een buitenrand met een grijper-lijn die u slepen kunt rond de tint en een cirkel binnen de center-driehoek die u kunt gebruiken bij het aanpassen van verzadiging en helderheid wijzigen. Als u dit besturingselement verplaatst over, wordt de kleur van het licht wordt aangepast. U start het programma met de volgende opdracht (en sluit het programma af door het venster te sluiten):
<strong>cd ~/Desktop/DMXWheel/DMXWheel/bin</strong>
<strong>./DMXWheel.bin</strong>