Stap 4: variabelen
Ja, variabelen, moet u ze overal bij het programmeren! Maar geen zorgen, het concept is niet te hard als je eenmaal het begrijpt.
Een variabele is in feite een manier om bepaalde informatie opslaan tijdens het uitvoeren van het programma dat u kunt gemakkelijk in het.
Er zijn verschillende soorten variabelen, degenen die het opslaan van gehele getallen, anderen dat slaan drijvers, die getallen met een breukdeel, er zijn tekenreeksen, een reeks van tekens, en nog veel meer!
Laten we eerst een kijkje nemen op de meest eenvoudige variabelen daar: gehele getallen.
Variabelen altijd een naam hebben, kan een willekeurige combinatie van letters u liever, ik zou aanraden het maken van sommige duidelijk naam, hoewel.
Bijvoorbeeld een variabele met de naam teller is vrij duidelijk wat het doet, het telt enkele dingen, terwijl een variabele met de naam lolthegame is niet zo duidelijk wat het doet.
Dus, hoe kan ik deze donkere magie gebruiken voor het opslaan van mijn nummers? Door simpelweg met een gelijkteken!
x =5
Dit slaat nu de nummer 5 in de variabele x, merk op dat de variabele altijd op links van het gelijkteken en het getal aan de rechterkant!
Ook kunnen we een opeenvolging van rekenkundige operatoren aan de rechterkant:
x =5*2
In dit geval zou x hebben de waarde van 10, 5 * 2 is gelijk aan 10.
Belangrijk: Het enige aan de linkerzijde van het gelijkteken kan een variabele, zoiets als x + 5 = 0 is ongeldig, u zult moeten doen x = -5
We kunnen ook afdrukken van de inhoud van variabelen naar de terminal:
x =5*2print x
Dit wordt afgedrukt 10, x is de waarde van 10 bij het afdrukken.
We kunnen onze variabelen in feite gebruiken net zoals normale getallen!
Dat betekent dat we kunnen...
1e: ze gebruiken in wiskunde activiteiten:
x =7-3print x **2
Dit 16, wordt afgedrukt als x de 4 hebben zal en 4 kwadraat is 16.
2e: ze gebruiken om andere variabelen definiëren
x =5 y = x +9print y
Dit wordt afgedrukt 14, bij het definiëren van y die de x wordt gesubstitueerd met de waarde, in dit geval 5, en 5 + 9 is 14.
In feite kunnen we veranderen x nadat definiëren y opnieuw en y niet verandert:
x =5 y = x +9 x =10print y
Zoals u zien kunt, zodra een variabele wordt ingesteld door het wijzigen van andere variabelen die u de inhoud van de eerste niet meer wijzigen.
3e: gebruiken om zichzelf te definiëren:
x =5 x = x +1print x
Dit wordt afgedrukt 6, x is opnieuw gedefinieerd door zelf, in dit geval met één verhoogd.
Zo, Samenvattend, variabelen, Nou, integer variabelen, de enigen die we tot nu toe gebruikt kunnen worden gebruikt als getallen overal die u wilt!
Bij het afdrukken en wanneer u variabelen definieert, met inbegrip van zelf!
*.Step-body > pre, pre, *.step-body > div > pre {achtergrondkleur: rgb(39,40,34); kleur: rgb(248,248,242); padding: 5.0px;}