Stap 1: Inleiding tot Modeling
Modelleren stijlen:
Er zijn veel verschillende soorten 3D-modellering. Degene die u kiest, hangt af van wat u wilt modelleren en wat u wilt doen met dat model.
- Primitieve Modeling: u kunt transformeren, stapelen en combineren van verschillende primitieve vormen om uw model te maken. Dit is een zeer fundamentele vorm van modellering gebruikt in TinkerCAD, 123D Design en vele andere programma's.
- Solide Modeling: gebruikt van volumes om te vertegenwoordigen een 3D-object en heeft eigenschappen zoals massa, centrum van de zwaartekracht, en het traagheidsmoment. Deze modeling-techniek is handig voor mechanisch ontwerpen die dimensies hebt gedefinieerd. Afmetingen of parameters kunnen worden bijgewerkt, voortdurend omdat alle afstanden en hoeken zijn gedefinieerd binnen een model. Dit type van modelleren kan bijna altijd resulteert in een zeer schoon en waterdicht model, maar moeilijk te gebruiken voor het maken van organische structuren op een model.
- Mesh bewerken: bestaat uit de hoekpunten, randen en gezichten die veelhoekige vertegenwoordiging (met inbegrip van driehoeken en quads) gebruiken voor het definiëren van een 3D-vorm. In een Mesh programma voor het bewerken bent u in staat te selecteren het oppervlak en duwen en trekken om te manipuleren van de shape. Dit type van modelleren kunt u sculpt de meer organische vormen. Meestal, bewaar mesh editors niet parametrische gegevens, waardoor u de vrijheid om te bewegen de Maas zonder beperking. Echter deze vrije vorm modellering is niet ideaal voor mechanisch ontwerpen en kan het resulteren in gebroken mazen die moeilijk te 3D print. Zo lang als je voorzichtig met uw mesh bent, kunt u maken van sommige prachtige modellen en gedetailleerde organische structuren toevoegen aan uw ontwerp.
- Veelhoek Modeling: wordt gebruikt door Maya en 3ds Max. Deze modellen zijn samengesteld uit een aantal veelhoek oppervlakken die u kunt bewerken met behulp van verschillende instrumenten, effecten of modifiers. U kunt trekken en veelhoeken in uw gewenste vorm uit te breiden. Deze modeling-stijl zal u toelaten om dynamische modellen maken maar als het gaas bewerken, ze gebruik geen parameters en kunnen resulteren in sommige rommelig modellen als je niet voorzichtig bent.
- Oppervlak Modeling: creëert een dunne shell dat geen massa- of volume heeft. Dit is geweldig voor het maken van zeer organische vormen omdat oppervlakte modellering niet door een ingesloten 3D-vorm beperkt wordt.
- Generatieve Modeling : programmering gebruikt voor het genereren van een 3D-Model. Dit wordt vaak gebruikt bij Mesh Modeling en heeft de kracht om complexe 3D modellen te maken.
- 3D scannen: Er zijn een aantal verschillende technieken die u kunt vastleggen van een 3D-Model van een echte wereld-object. Een gemeenschappelijke techniek is foto-geometrie die gebruik maakt van een programma voor het genereren van een 3D-net uit een aantal verschillende foto's. Andere programma's gebruiken een laserscanner voor het genereren van een model.
- Workflows modeling: verwijst naar het aantal programma's die kunnen worden gebruikt in de oprichting van een enkel model of project. U maakt een gewenste effect of model, moet u gebruik maken van meerdere programma's, modelleren stijlen en/of plugins.
Meer informatie op: Autocad Inleiding tot Mesh vs. solid,