Stap 1: Materialen, nuttige tips en rubriek
Kaart van Stock papier (110 # is het beste)
Tape (veel van)
Een papiersnijder
Schaar
Knikkers
Geduld
Masking tape of plakband (u hoeft niet de tape, alleen de vorm van de rollen voor uw loops en Kurkentrekkers).
Nuttige tips in geen bepaalde orde.
Opbouwen van de bodem.
Vouw alle plooien.
Maak een plan, maar flexibel als dingen niet werken uit.
Zorg goed ondersteunt.
De daling van je tracks tot een minimum te beperken (zodat het marmer niet te snel rollen) tenzij u probeert te krijgen via een lus of voltooien van een sprong.
Rubriek
Papier achtbanen
Doelstelling: Samenwerken in groepjes van 2 of 3 gebruik makend van uw kennis van de 3 wetten van Newton maken een papier-achtbaan die een marmeren voor de langste periode zonder te stoppen meenemen mogen.
Richtsnoeren:
1. het model moet worden ontworpen voor een glazen knikker. Wanneer vrijgegeven vanaf de bovenkant van de eerste heuvel, zal het marmer reis door de hele rit en komen onderaan laden platform. (Voor dit project, het marmer wordt verhoogd met de hand naar de top van de eerste heuvel om te beginnen met de "ride".)
2. uw team kan gebruiken meer dan één marmer.
3. magneten, elektriciteit, veren, en andere vormen van energie mag niet worden gebruikt dit is een "zwaartekracht ride" alleen.
4. is niet toegestaan om te raken van de achtbaan, zodra de rit begint.
5. er moet een duidelijke "einde" van uw rit.
6. hebt u slechts drie kansen. Uw langste tijd zal zijn die u krijgen gesorteerd op.