Stap 5: Bepaal de stappen die nodig zijn voor de programmering
Nu, dat het automaten en littleBits circuit heeft zijn aangesloten, moeten we nu program van het spel.
Gameplay is eenvoudig. Elke speler heeft een knop die is gekoppeld aan een van de automaten. Elke speler moet knop in te drukken hun 25 keer. First person te bereiken 25 wint.
Weten wat de inputs en outputs zijn en wat wij willen doen:
- De ingangen voor dit spel zou het geluid trigger om te starten van het spel en de knoppen die moeten worden gedrukt door de spelers.
- De uitgangen voor dit spel bevat de twee DC-motoren uit te voeren van de automaten en een zoemer aan het einde van de race.
- We moeten de correcte trigger activeren maar aan het begin van elke sessie en resetten als aan het einde van de sessie.
- Beide motoren moeten tegelijkertijd en continu na de geluid trigger uitvoeren tot 25 knooppersen zijn bereikt. Dan op dat moment moet slechts één motor (de winnende automaten) blijven draaien voor een korte tijd. Beide moeten opnieuw totdat het geluid trigger weer wordt geactiveerd.
- De knoppen van de speler moet worden gelezen en geregistreerd totdat het winnende nummer van persen wordt bereikt. Vervolgens moet het weer op nul gezet zodra de sessie is gedaan.
- Een zoemer moet klinken, zodra de eerste speler 25 bereikt.