Stap 2: Een BMP-bestand maken
BMP (bitmap) is een beeldformaat. Het bestaat uit een vierkante raster die pixels worden genoemd. We zullen onze afbeelding opslaan als een BMP-bestand.
Eerst zullen we moeten sommige afbeeldingen maken, ik zal het gebruik van pixlr editor voor dit. Ik denk dat het een geweldige web gebaseerde software voor het creëren van beelden en natuurlijk, BMP's. Wanneer u op de website die ik gekoppeld bent aan, kies een nieuwe afbeelding maken. Zorg ervoor dat u de grootte 84 door 48, of wat het formaat van het beeldscherm is en klik op OK. Vervolgens gewoon verf of het creëren van iets u wilt weergeven op het LCD-scherm. U kunt het zoomniveau, dan dat in de omlaag linkerhoek, kiezen zo'n 900% doen toenemen, het werkt geweldig.
Sla vervolgens uw afbeelding door op Cmd + S (mac) of Ctrl + S (windows) te drukken en nu, moet u deze opslaan als een BMP. Volgende stap is om te zetten dit in een bruikbare code door de arduino.