Stap 7: Productie Tips: mijn twee cent waard
Heehee, tips, twee cent. (Heb je zien wat ik daar deed?)
Alle grappen terzijde, zal deze sectie worden meestal van willekeurige stukjes informatie die ik na verloop van tijd opgepikt heb. Er is geen bepaalde volgorde naar deze weetjes, maar ik hoop dat ze dienen u goed toch.
- Meer volume maakt niet een beter nummer. Enkel omdat iets LUIDER is betekent niet dat het plotseling beter is. In feite, kan u beginnen om te knippen, die wordt veroorzaakt wanneer een volume groter is dan 0 Db (decibel) ervaren. Zodra oversturing optreedt, start uw muziek naar geluid vervormd en korrelig.
- Beperken uw volume voor-6 Db voor het beheersen van. Als u niet wat dit betekent weet, maak je geen zorgen: Ik had geen idee wat mastering was totdat ik had terloops het schrijven van muziek voor een jaar of twee. Het idee is dat geen instrument moet ooit luider dan-6 Db, zodat uw record label/audio-engineer heeft wat speelruimte om mee te spelen als ze proberen te optimaliseren van het geluid voor publieke release. Er zijn hele universiteitsgraden op basis van audio techniek, maar kan je sommige basic jezelf beheersen als u geef je eigen muziek die laatste uitbarsting van energie wilt (zonder te betalen iemand voor hun engineering diensten). Opzoeken van enkele YouTube tutorials op het beheersen; het proces is moeilijk, maar uw tijd meer dan waard.
- Zorg ervoor dat instrumenten zijn niet concurreren voor ruimte. Instrumenten bezetten hun eigen secties van het gezonde spectrum. Twee, drie, zelfs vier instrumenten spelen op hetzelfde moment geen probleem, tenzij zij gebeuren om te bezetten de dezelfde frequentiebereik. Als dit het geval is, zal dan de twee instrumenten moeten "vechten" voor die ruimte, verwijderen van enkele van de duidelijkheid in het proces. Als u twee instrumenten die gebruikmaken van dezelfde ruimte hebt, proberen om hen te houden van het spelen op hetzelfde moment.
- Geen onnodige frequenties uitgesneden. Als uw laatste mix geluiden "modderige" of "bewolkt", komt dit waarschijnlijk omdat de instrumenten zijn nog steeds concurreren voor ruimte in het hoorbare geluid spectrum. Begin door gelijkmakende (Zie de woordenlijst aan het einde van dit Instructable) elk van de instrumenten en snijden uit ongebruikte delen van het gezonde spectrum. Alle instrumenten hebben een primaire plek die zij in het gezonde spectrum innemen, maar ze maken ook onzichtbaar harmonische frequenties ook. Individueel, deze frequenties zijn onschadelijk, maar wanneer op elkaar gestapeld, ze maken een muzikale puinhoop dat de "scherpte" van uw muziek verwijdert. Om te illustreren: uw bas gebruikt de lage kant van het spectrum van geluid, waarschijnlijk in het bereik van 1000Hz of minder. Daarom moet u een equalizer op uw bas instrument om alle frequenties boven 1000 Hz. nederbuigen, piano en gitaren uitknippen de middelste inneemt, en hoeden/strikken zal bezetten de hogere rijken van het gezonde spectrum.
- Minder is soms meer. Zo veel als ik bij die zin ineenkrimpen kan, geldt het nog steeds. Stilte kunnen even zo krachtig als lawaai, indien correct gebruikt. In de film Castaway, niet de producenten geen muziek in de film opgenomen tot de climax aan einde, met nadruk de eenzaamheid van zijn gestrand. Het resultaat? Een van de meest krachtige muzikale thema's in de filmgeschiedenis.
- Luisteren naar uw muziek uit allerlei bronnen. Luisteren naar uw muziek uit slechts één bron betekent dat je niet een gevoel voor hoe goed uw lied het hoorbare geluid spectrum bestrijkt. Ik zat vast met niets maar laptop luidsprekers en een gaming headset voor heel lange tijd, en ik heb nooit gerealiseerd dat mijn gaming koptelefoon waren bass-heavy, kunstmatig maken van al de geluiden "warmer" de gokkenervaring te verbeteren. Zo, mijn muziek klonk dunner en minder levendig toen speelde via andere bronnen, sinds ik was onbewust compensatie voor de hardware.