Stap 3: Snijden van de Maas en het creëren van onderdelen
Het grootste deel van het ontwerpwerk werd gedaan met Autodesk Inventor. Wij de .stl bestand geïmporteerd en draaide het in een basis functie van uitvinder (solid model) met behulp van een uitvinder extensie app genaamd Mesh Enabler. Grote richtingen over het uitvoeren van deze stap kunnen worden gevonden in Xander de Instructable: een 123D vangen naar een solide Model van de uitvinder maken
Industriële vilt is een plaatmateriaal, dus de breedte van de diktes van onze vilt om een 3-dimensionale vorm mee die we nodig hadden om het digitale model snijd in stukken.
We onze oorspronkelijke massief model met behulp van de functie Split gesneden en schets vliegtuigen op elk segment gemaakt. Met een stylus voor betere nauwkeurigheid, trok wij opnieuw de plakjes als spline-objecten. We konden hebben gebruikt de shapes veelhoek die het gevolg is van het snijden maar het was belangrijk voor ons hebben gebogen vormen in plaats van facetten ones.
We eindigden met 36 spline dwarsdoorsneden via onze vorm. In de volgende stap, de creatieve beeldhouwen gebeurt. Elke vorm van 2D spline werd omgevormd tot een 3D deel uitvinder van Loft functie verbinden met haar buurman.
De OMAX Waterjet de 5-assige functionaliteit is beperkt tot hoeken van 59° of minder, betekenis dat de verandering in de helling tussen elk segment beperkt tot 59° of minder is. Deze beperking vormt een uitdaging, maar dient ook als een regel voor de bouw van een 3D-oppervlak. Geleid door dit, ontwikkelden we een bouwtechniek die twee voorwaarden van mist, laminaire flow en troebelheid vertegenwoordigd, met een reeks van vloeiende overgangen afgewisseld met opzet wordt verbroken of lacunes.