Stap 8: Code voor uw Gemma-Board
U moet de arduino-programma op uw computer laden code naar je gemma board. U kunt info krijgen op hoe dat uit te doen http://www.arduino.cc/en/main/Software. Hier is wat voorbeeldcode die u naar je gemma board uploaden kunt. Geniet van uw mini concertpodium!
#include
#define PIN 1
Parameter 1 = aantal pixels in de strip / / Parameter 2 = pin-nummer (de meeste zijn geldig) / / Parameter 3 = pixel type vlaggen, wens samen voegen: / / NEO_KHZ800 800 KHz bitstream (de meeste NeoPixel producten w/WS2812 LEDs) / / NEO_KHZ400 400 KHz (klassieke 'v1' (niet v2) FLORA pixels, WS2811 drivers) / / NEO_GRB Pixels zijn Kabelgebonden voor GRB bitstream (de meeste NeoPixel produkten) / / NEO_RGB Pixels zijn Kabelgebonden voor RGB bitstream (v1 FLORA pixels niet v2) Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel (4, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
void setup {strip.begin(); strip.show(); / / initialiseren van alle pixels op 'off'}
void loop {/ / sommige procedures van de in het volgende voorbeeld laat zien hoe om weer te geven op de pixels: colorWipe (strip. Color(255, 0, 0), 50); Rode colorWipe (strip. Color(0, 255, 0), 50); Groene colorWipe (strip. Color(0, 0, 255), 50); Blauwe rainbow(20); rainbowCycle(20); }
De puntjes een na de andere te vullen met een kleur void colorWipe (uint32_t c, uint8_t wachten) {voor (uint16_t i = 0; i
VOID regenboog (uint8_t wachten) {uint16_t i, j;
voor (j = 0; j < 256; j ++) {voor (ik = 0; i
Iets anders, dit maakt de regenboog even verspreid over void rainbowCycle (uint8_t wachten) {uint16_t i, j;
voor (j = 0; j < 256 * 5; j ++) {/ / 5 cycli van alle kleuren op wiel voor (ik = 0; ik < strip.numPixels(); i ++) {strip.setPixelColor (ik, wiel (((i * 256/strip.numPixels()) + j) & 255));} strip.show(); delay(wait);}}
Invoergegevens naar een waarde van 0 tot 255 om een kleurwaarde. De kleuren zijn een overgang r - g - b - terug naar r. uint32_t wiel (byte WheelPos) {if(WheelPos < 85) {return strip. Kleur (WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3, 0); } else if(WheelPos < 170) {WheelPos-= 85; terugkeer strip. Kleur (255 - WheelPos * 3, 0, WheelPos * 3); } else {WheelPos-= 170; terugkeer strip. Kleur (0, WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3); } }